waarom wil een hond niet meer uitgelaten worden?

mijn hond is 8 jaar nu en altijd 4 x per dag uitgelaten nu wil hij s`morgens vroeg en de laatst wandeling niet meer mee en dan ook echt niet meer mee moet hem echt bijna tillen ?? iemand enig idee wat de reden kan zijn ,dacht dat honden graag naar buiten gingen

Toegevoegd na 1 uur:
kleine toevoeging ga rond12 uur en rond 5 uur lopen met hem en dan is hij nog als vanouds erg actief en merk veder ook niets aan hem

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
16.2K

Antwoorden (8)

Ik zou dit probleem voorleggen aan een dierenarts. Kan zijn dat hij ziek is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
last van artrose, of een ander kwaaltje?
ik zou 'm even na laten kijken door de dierenarts.
merk je verder niets bijzonders aan je hond?
Rieneke1
14 jaar geleden
Misschien problemen van omschakeling van zomer- naar wintertijd....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
LMAO
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+je
Dan is er echt iets aan de hand. Want een hond wil normaal gesproken altijd mee. Gauw een afspraak maken bij de dierenarts, die zal hem goed onderzoeken en misschien vast een röntgenfoto maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat zijn ook mijn gedachten +1
Als 2 x blijkbaar voldoende is zou ik daar geen punt van maken. Het lijkt mij overigens wel weinig. Wij zijn gewend om de hond 3 x uit te laten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga naar de DIERENARTS!
Als een hond van de een op andere dag niet meer mee wilt, dan moet je echt even gaan nadenken wat er gebeurd is tussen de dag dat hij nog wel wilde, en de dag dat hij niet meer wilde.

Denk aan:
1) Eet hij ander voer (= bijv. buikpijn of minder energie)?
2) Is hij gevallen / gestruikeld (heeft hij pijn?)
3) Is er iets vervelend gebeurt buiten (geschrokken / aangevallen?)
4) Is hij een 'aansteller' zoals mijn hond, en komt het door het weer (regen en wind vind mijn hond onuitstaanbaar en ik krijg hem dan niet mee).
5) Staat hij ook moeilijker vanuit ligstand/ loopt hij moeilijker / buigt hij de knieën minder? (denk aan artrose / artritis)
6) Zijn er veel loopse vrouwtjes buiten en is hij ongecastreerd?
7) Is er een stressperiode thuis?
8) ...

Tevens is het ook erg handig te vermelden welk ras je hond is. Een Ierse Wolfshond van 8 jaar is uitzonderlijk oud, een Chihuahua komt net kijken (bij wijze van spreke dan).

Denk aan al deze punten, en ga naar je DIERENARTS!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je schrijft niet welk ras je hebt, maar helaas is het zo, dat hoe groter het ras, hoe eerder je afscheid van ze moet nemen....Ierse wolfshonden worden niet ouder dan 9 of 10, de grote witte berghonden (Pyreneeër, Marremmen, Tatra, Kuvasz) zijn met 12 jaar echt in''blessure-tijd", en ook de Kommondor en de Grote Zwitserse Sennenhond, de Berner Sennen en de New- Foundlander, Leonberger ed. worden ook 'honden van de dag"......
Ik vrees, dat je hond gewoon langzamerhand bejaard wordt, met een ouder-wordend lichaam en een puppy-geest, die helemaal geniet van z'n overdag-wandeling, maar die 's morgens wat moeite krijgt met opstaan, en 's avonds ook eigenlijk niet meer gestoord wenst te worden.
Geniet en verwen die laatste jaren - zo byzonder als de puppy-tijd is, is ook deze laatste levensfase met je bejaarde hond.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het kan ook heel goed zijn dat hij bang is voor het donker. ik heb een hondje dat bang is voor vuurwerk, vervolgens bang werd voor onweer en nu al bang is voor regen, want bij regen komt soms onweer. Het kan dus heel goed zo zijn dat hij een nare ervaring heeft gehad in het donker en nu niet meer naar buiten durft. Ook kunnen zijn ogen van ouderdom zo slecht zijn geworden dat hij in het donker nauwelijks iets ziet en bang is zich te stoten.