Wat voor een hond is een Duitse Pinscher?

Ik heb al veel gelezen via internet. Ben benieuwd naar eigen ervaringen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Je moet sterk in je schoenen staan bij de opvoeding. Prettige maar vrij harde honden. Eigenlijk niets voor een beginner.
Ivana
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom niet? Daar ben ik zo benieuwd naar.... Ik kan met honden omgaan, heb dus ervaring. Maar wij hebben altijd retrievers gehad. Retrievers hebben meer een wil to please....Ik ben eigenlijk op zoek naar een hond die op mij gericht is en met een goede socialisatie een goede huishond is. ...
jodyenboyke
12 jaar geleden
Pinchers zijn over het algemeen genomen heel zelfstandig en absoluut niet baas-gericht. Zoek je een hond die baas gericht is, dan moet je toch denken in de richting van de groep herdershonden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat lees ik anders, een Duitse pinscher richt zich duidelijk op een baas.. Heb je ervaring met Dp? Heb het niet over de kleine soort..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kleine ras, heeft een ander karakter.
Ivana
12 jaar geleden
Platje, de pincher die jij hier laat zien is de middelmaat met een schofthoogte van 45 cm. Als je ervaring hebt met honden zal je er best mee op kunnen schieten, maar het is een totaal ander karakter dan de golden retriever. Sommige pinchers zijn jagers en dat is nauwelijks bij te sturen zoals bij de golden retriever of de labrador. Ze zijn stugger in karakter en je moet er veel meer voor doen om ze, zonder ze te "breken", naar je hand te zetten.
Maar áls je er heel veel tijd in hebt gestoken, kán je er een fijne hond aan hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een duitse pincher (grotere uitvoering) is nog steeds geen dwergpincher ;-) pinchers zijn waaks (territoriaal dus)
honden die waaks zijn zijn zelfverzekerd (niet makkelijk van hun stuk te brengen) en moeten een mate van dominantie bezitten willen ze uberhaupt kunnen waken.
(zoals gezegd: weten waar je mee te doen hebt, weten hoe te reageren/in te spelen op de hond, en je niet van je stuk laten brengen) het zijn niet altijd allemans vrienden (anders zijn ze niet waaks natuurlijk) en kunnen wantrouwig/terughoudend naar onbekenden. kennen ze je dan hoor je er helemaal bij. de DP is erg op zijn roedel gesteld, (dus well baasgericht, sterker nog het kunnen zogenaamde 'eenmanshonden' worden) maar moet zeker zijn plekje kennen hierbinnen (niet door commando's/afdwingen maar begrijpen en accepteren wat zijn plekje is) het is geen hond die genoegen neemt met een blokje om (vergis je niet in het geringe formaat: ze zijn niet voor niets zo 'sportief' en atletisch gebouwd)

het is een jager (rattenvanger van origine) en deze driften moeten dus bevredigd worden wil je geen probleem gedrag krijgen met deze honden (hou in de gaten: in het bos kan de hond aan het speuren/jagen gaan en sch##t hebben aan het baasje wat staat te roepen) consequent opvoeden is van belang (ze zijn erg slim, dus als je een steek laat vallen vult de hond het voor je in)
de DP hangt aan zijn roedel, maar is zeker geen hond die in alles meegaand is. hij mag graag zijn eigen ding doen (ofwel kan tijdelijk oostindisch doof zijn) hoewel de DP graag werkt en iets voor zijn baas doet, zal de DP dit niet doen als deze het nut er niet van inziet, of te weinig uitdaging biedt. zou dit ras (geen enkele pincher overigens) beslist NIET aanraden als men geen ervaring heeft met honden. ook moet de DP goed gesocialiseerd worden. (verschil tussen huisdier en prooidier bv is belangrijk) en vanwege het afstandelijke gedrag naar vreemden is het van belang dat deze hond van jongs af aan veel onder de mensen komt en hiermee ook pos ervaringen optdoet. een harde hand of verkeerde opvoeding (geen know how) kan leiden tot nare gevolgen (probleem gedrag) iemand die de hond geen uitdaging kan bieden is niet geschikt voor de DP. de hond heeft veel meer behoefte dan een goede maaltijd en wat beweging. afwisseling houdt het dier ook gezond 'in den Kopf' kortom zie de DP als zijn grote neef: de dobermann