Hoe verwen je een grasparkietje?

Ik heb mijn grasparkietje nu al 7 a 8 jaar en wou hem verwennen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef 'm trosgierst, vinden ze heerlijk.

Antwoorden (5)

Vlieg naar het land van herkomst en laat hem vrij :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Al is dit natuurlijk niet meer mogelijk voor een, al generaties lang in gevangenschap levend, parkietje, toch een dikke plus voor je statement!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Geef 'm wat vers afgesneden wilgentakjes! Dáár smullsn kromsnavels van....

Toegevoegd na 2 minuten:
Smullen is het woord!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef hem een partner.
Het is het ultieme cadeau dat je een in gevangenschap levend grasparkietje kunt geven.
Grasparkietjes zijn van nature geen solitair levende dieren.
Bovendien hebben grasparkietjes een partner voor het leven.
Koop dus een parkietje van het andere geslacht voor hem/haar. Hij/zij zal je eeuwig dankbaar zijn...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou.... zie bijgevoegde vraag:
http://www.goeievraag.nl/vraag/vechten-parkietjes.270775
Als het niet klikt vechten ze kennelijk tot de dood erop volgt....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet ook niet niet zomaar een nieuwe parkiet bij de oude in een (vaak kleine) kooi zetten. Je moet het met beleid doen.
dus: Eerst een paar weken aan elkaar wennen in aparte kooien naast elkaar.
Daarna eens een paar keer samen los laten vliegen door de kamer.
En pas daarna probeer je het eens een dagje samen in een (ruime) kooi.
Helaas hebben de meeste mensen hier het geduld of kennis niet voor, en krijgt het dier de schuld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Yep!
Kost ook extra geld: 2 kooien aanschaffen èn een ruime kooi vaak ook, omdat 2 vogels meer ruimte nodig hebben dan 1.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, als je dat niet hebt, of het er niet voor over hebt, moet je sowieso niet aan een dier beginnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mee eens!!!!!!!!!!
Sommige parkieten vinden een badje, dat je hangt aan het open deurtje (aan de buitenkant dus) heerlijk.
Anderen zijn dol op de plantenspuit: lekker natsprayen.
En als je parkietje tam is: los laten vliegen en veel aandacht geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je bedoelt met iets lekker om het beestje zo te verwennen kun je van die speciale stokje kopen waar allemaal lekkernijen op zitten. je kunt het diertje ook een stukje heel klein stukje natuurlijk vers fruit geven. bijv. een klein stukje appel,mandrijn, klein stukje gekookt ei. Tis alleen de vraag of de parkiet dat eet want weet niet wat het beestje gewend is. Maar je kunt het proberen succes