Nee, want een vis heeft geen longen of luchtpijp, enkel kieuwen.

Ze kunnen wel 'verkouden' raken. Hierdoor ademen ze (net als mensen) vaak wel moeilijker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een vis kan wel verkouden worden, maar ze hebben geen longen of luchtpijp dus is hoesten en niezen niet mogelijk. Vissen hebben kieuwen waarlangs ze het water laten stromen om er zo de zuurstof uit te halen. Wanneer een vis 'een verkoudheid' heeft, maken de bacteriën en virussen deze zuurstofuitwisseling moeilijker waardoor de vis in ademnood komt. Je ziet dan dat ze heel typisch aan de oppervlakte gaan hangen en lucht happen.
Amadea