waarom wil mijn hondje niet op een gewassen deken slapen ?

mijn hondje heeft maandag gespuugt op haar dekentje, ik heb het gewassen met een wasverzachter om de geur weg te krijgen maar nu wil ze absoluut niet op het dekentje slapen ze heeft van dinsdag op woensdag ons de hele nacht wakker gehouden, toen heb ik het dekentje weer gewassen zonder wasverzachter en met daar gepeeld met het dekentje en de nacht daar op heet ze gewoon op haar dekentje geslapen hoe kan dat?

Toegevoegd na 59 seconden:
heet = heeft

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

haar dekentje moet ook haar geur hebben, wil ze zich er prettig en veilig op voelen.
daar bovenop vindt ze de wasverzachter waarschijnlijk stinken.
in plaats van wasverzachter kan je azijn gebruiken, dat ruik je niet zo.
en inderdaad haar even goed aaien met het schone dekentje.
Rieneke1
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ze miste blijkbaar haar vertrouwde geur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het dekentje heeft nu weer de geur van je hond, dat is vertrouwd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haar eigen geur zat in het dekentje. Die was vervangen door een andere geur, die ze niet fijn vindt. Logisch toch, dat je dat niet wilt. Stel je voor dat jij ineens met je hoofd op een kussen wat naar vis ruikt moet gaan liggen slapen. Zou jij toch ook niet willen?
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Super toffe vergelijking +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Yeck! (+)
Omdat een hond geen mens is.
Raar maar waar.
Een hond is een dier.

Dieren houden niet van die rare synthetische geurtjes, die veel mensen lekker vinden.
Dieren houden van de geur van urine van een andere hond en van ongewassen dierelijven en vaak ook van poep en gewone natuurlijke luchten (geuren).

Mijn kat vond de de flink naar zweet stinkende t-shirts van mijn man het allerlekkerste!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
nelis ligt graag met z'n dikke harses in mijn sloffen :) +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Muggen trekken ook vaker naar sterke lichaamsgeuren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ha ha, Rieneke.
Ken je ook de truuk van valeriaantinctuur, wat zo stinkt,
om dat wat te druppelen daar waar je je kat het liefst wilt hebben?
Rieneke1
12 jaar geleden
uiteraard :)
ik rouleer de speeltjes, en bewaar wat niet wordt gebruikt in een trommel met valeriaanwortel.
dikke pret!
Rieneke1
12 jaar geleden
harmien, nelis is een grote rooie manke kater.
soms klauwt hij net zo lang naar m'n voeten tot ik hem een slof geef :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sloffen zijn leuk, maar mijn kat vindt mijn voeten aan het eind van de dag helemaal te gek. Helaas krijgt hij er dikke oogjes van. Hij kan niet zo goed tegen vreemde luchtjes...
Rieneke1
12 jaar geleden
wat apart!
Ik neem aan dat het een jong hondje is en ja haar vertrouwde geur was weg door het wassen. Misschien zou je volgende keer iets minder wasverzachter of helemaal niet gebruiken. En daarbij een t-shirt wat je aan heb gehad bij haar leggen zodat ze iets vertrouwd heeft kwa geur. Ook wil een zachte tikkende wekker nog wel eens helpen.