waarom wil mijn hondje niet op een gewassen deken slapen ?

mijn hondje heeft maandag gespuugt op haar dekentje, ik heb het gewassen met een wasverzachter om de geur weg te krijgen maar nu wil ze absoluut niet op het dekentje slapen ze heeft van dinsdag op woensdag ons de hele nacht wakker gehouden, toen heb ik het dekentje weer gewassen zonder wasverzachter en met daar gepeeld met het dekentje en de nacht daar op heet ze gewoon op haar dekentje geslapen hoe kan dat?

Toegevoegd na 59 seconden:
heet = heeft

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

haar dekentje moet ook haar geur hebben, wil ze zich er prettig en veilig op voelen. daar bovenop vindt ze de wasverzachter waarschijnlijk stinken. in plaats van wasverzachter kan je azijn gebruiken, dat ruik je niet zo. en inderdaad haar even goed aaien met het schone dekentje.

Ze miste blijkbaar haar vertrouwde geur.

Het dekentje heeft nu weer de geur van je hond, dat is vertrouwd.

Haar eigen geur zat in het dekentje. Die was vervangen door een andere geur, die ze niet fijn vindt. Logisch toch, dat je dat niet wilt. Stel je voor dat jij ineens met je hoofd op een kussen wat naar vis ruikt moet gaan liggen slapen. Zou jij toch ook niet willen?

Omdat een hond geen mens is. Raar maar waar. Een hond is een dier. Dieren houden niet van die rare synthetische geurtjes, die veel mensen lekker vinden. Dieren houden van de geur van urine van een andere hond en van ongewassen dierelijven en vaak ook van poep en gewone natuurlijke luchten (geuren). Mijn kat vond de de flink naar zweet stinkende t-shirts van mijn man het allerlekkerste!

Ik neem aan dat het een jong hondje is en ja haar vertrouwde geur was weg door het wassen. Misschien zou je volgende keer iets minder wasverzachter of helemaal niet gebruiken. En daarbij een t-shirt wat je aan heb gehad bij haar leggen zodat ze iets vertrouwd heeft kwa geur. Ook wil een zachte tikkende wekker nog wel eens helpen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100