Waarom heeft een Engelse bulldog een droge neus?

Waarom hebben ze een droge neus en wat kan je eraan doen want met het ouder worden vertoont de neus barstjes van droogte.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij is 5 jaar en zijn neus is altijd droog geweest maar het laatste jaar beginnen er kloofjes in te komen daarmee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
honden met een korte stop (korte schedel) hebben hier heel vaak last van. helaas staat de EB bekend om problemen met de luchtwegen.
droge lucht, kou en warmte hebben nogal een impact op dit soort honden. ik zou even naar de DA gaan als ik jou was, want het kan ook andere oorzaken hebben. de EB die ik ergens weg heb gehaald (zwaar verwaarloosd en meer dood dan levend) is onder het mes gegaan: neus tussenschot weg laten halen, neusgaten wijder laten zetten, zachter verhemelte in laten korten, en de larynxzakjes zijn verwijderd (en laten castreren dus was echt van voor naar achter aan gesleuteld aan het arme dier) beetje omslachtig als het gaat om een droge neus natuurlijk, maar juist bij een EB zou ik toch even naar de DA gaan als het wat te maken heeft met ademen, gewrichten en/of de huid want wat dat betreft zijn het gewoon zorgen kindjes. \
de eerste 100% gezonde EB die niet onder het mes is geweest en waarbij men niet speciaal op moet letten op het een of ander moet ik nog tegen komen, maar het zijn heerlijke en eerlijke dieren met een gouden karakter!! (heb dan ook een enorme zwak voor ze ontwikkeld..) succes met je bolle bulleke ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
eucalypje, Bedankt voor je reactie.
Ik begrijp volledig wat je bedoeld.
Ons bulletje heeft 4 maand geleden een week in de dierenkliniek geweest na operatie van het zachte gehemelte, openen van de blaas voor het verwijderen van cystine blaasstenen, een urethrostomie (maken van nieuw plasgaatje) nu ga ik uit mezelf om de 4 maand op volledige controle. vorige week ben ik dan met hem naar de DA geweest en de arts zie dat dit geen kwaad kon en dat ik er niets moest aan doen.
Daarom mijn vraag hier misschien zijn er hier mensen die mij een duidelijk antwoord kunnen geven. Maar ze zijn het allemaal waard ze hebben een gouden karakter.

Het beste antwoord

Droge neuzen bij Bullen komt vaker voor dan we eigenlijk alleen in de praktijk zien
Er kunnen verschillende oorzaken ten grondslag liggen
Erfelijkheid in de ene lijn zien je het vaker dan in de andere lijnen.
Uitdroging tgv zonnestralen etc, aandoeningen die van binnen uit komen zoals pemphigus
schildklierproblemen, ontstekingen etc.
Het beste is een zalf te gebruiken die uitdroging tegen gaat geen zuurvaste producten, wel bijvoorbeeld Aloe Vera, Vaseline,etc
Indien Bull oud is laten kontroleren bij eigen dierenarts
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jodyenboyke
12 jaar geleden
+ bij mijn logé deed ik er uierzalf op en ze had na een paar dagen weer een heerlijk zachte neus.