Hoe snel gaat een kattenluikje met microchip open als de kat erin wilt ?

Ik wil voor mijn kat een katteluikje in de deur laten maken maar ik wil wel dat alleen mijn kat naar binnen kan. Nu zag ik op internet een kattenluik met chip zodat alleen mijn kat naar binnen kan maar nu vroeg ik mij dus af hoelang het eigenlijk duurde als mijn kat aan komt rennen of ze dan niet tegen een dicht luikje aan rent bijvoorbeeld.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

wij hebben ook katten en hebben ij een van die katten een magnetisch hangertje en in het luikje zit ook iets magnetisch dus hij gaat meteen open en je kan hem op 4 soorten standen zetten :D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Zal niet lang duren. Op het moment dat je kat de sensor passeert en het openen van het luikje zal max. 1 seconde duren. Ik weet alleen niet wat voor katteluikje + sensor het is? Als deze in het kattenluik zit zal de kat niet door het kattenluik kunnen rennen, tenzij deze schuin naar voren is gericht. Misschien kun je beter naar een winkel gaan waar ze deze verkopen en je erover laten informeren.

Toegevoegd na 50 seconden:
tenzij de sensor naar voren is gericht* (Zo ziet de sensor de kat "aankomen" en kan het luik open gaan voordat de kat er al is)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vorige poster gaat uit van een optische sensor? Werken deze niet vaak met RFID of magneetsensor?

RFID kan in principe tot op centimeters nauwkeurig worden afgesteld. De snelheid van het opengaan is afhankelijk van de batterijspanning, de aandrijving en nog wat dingetjes, het is dus merk-afhankelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zoals bij kannognix heb ik ook zo'n luikje met magneetjes. Dit gaat open als mijn kat er juist voorstaat. Ik heb ook al een paar keer gehad dat mijn kat naar binnenvluchte, maar ik heb nog niet gewaargeworden dat het niet openging en dat ze ertegen botste.