Herkent mijn kitten mij?

Ik heb met 4 huisgenoten een kitten. Hij slaapt 's nachts bij mij. Overdag loopt hij lekker rond door het huis. Elke nacht, rond 4.00u komt hij aan mijn gezicht snuffelen, gaat heel hard spinnen en komt zo dicht mogelijk tegen me aan liggen. Ik vind dat natuurlijk heerlijk. Ik ben benieuwd waarom hij dat doet. Vindt hij dit een lekker plekje of vindt hij het ook fijn om bij mij te liggen en weet hij dan dat ik dat ben?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

ik denk dat je kitten de plek waar jij(en hij dus ook) slaapt associeert met iets prettigs, dus niet alleen een lekker plekje, maar ook een warme kruik die hem aait en kriebelt(gok ik)

of hij je persoonlijk herkent weet ik niet, eerder misschien je geur of stemgeluid.
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

katten zijn erge gewoontedieren.
hij zal in eerste instantie toevallig bij je zijn gaan liggen, en ontdekt hebben dat het warm en gezellig is bij jou.
inmiddels associeert hij je geur ook met warmte en gezelligheid.
het antwoord op je vragen is dus ja :)
Rieneke1