Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn hond heeft (had) lintworm. Wat moet ik nu verder nog doen?

Ik bedoel gaan die beestjes rondlopen door het huis en moet ik alles wassen of is dat helemaal niet nodig? Ik krijg er een beetje de kriebels van ;-) Ze heeft wel een goede wormenkuur gehad vandaag.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
794

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Iedere hond kan op z'n tijd wormen hebben. Er zijn verschillende soorten, maar ze zitten allemaal in de ontlasting.

Honden moeten 4 maal per jaar een wormkuur krijgen om te voorkomen dat het onhygiënisch is voor mensen en vooral kinderen.

Als je verder de nodige zaken schoonmaakt, het kussen regelmatig klopt en/of wast, de mand zuigt/sopt, de etensbakken iedere dag schoonmaakt op normale manier, hoef je niet in paniek te raken. Je hond krijgt toch weer een keer wormen, maar het blijft binnen de perken als je je houdt aan de door de dierenarts geadviseerde 4 maal per jaar ontwormen.

Wil je zeker weten of hij wormvrij is dan kan je ook ontlasting afleveren voor onderzoek.
(Lees meer...)
Ivana
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als ze een kuur heeft gehad deze over enkele weken herhalen zodat ook de eventuele uitgekomen eitjes alsnog worden vernietigd.
Ik zou het kleed waar de hond op ligt goed wassen {minimaal op 60 graden} zodat daar ook alles uit is.En ze gaan echt niet door het huis lopen want ze zitten in de ontlasting van de hond en die zal niet binnen zijn behoefte doen neem ik aan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je hond een wormenkuur heeft gehad zijn het waarschijnlijk dode restanten die ze nu nog uit poept uiteindelijk moet dit wel gaan verdwijnen zo niet schakel dan een dierenarts in
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding