Moet de moeder gup bij de jongen blijven en kan de vader er ook bij blijven ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.4K

Het beste antwoord

nee, die kleine guppen hebben hun ouders niet nodig, integendeel, de ouders eten soms kleine guppen op. Dus lekker apart zetten, die kleintjes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een heel klein beetje, fijngemalen tussen je vingers.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helaas, dat weet ik niet...

Andere antwoorden (3)

hihi, nee hoor, het is uitpoepen en de mazzel bij die guppen.

ze zien jongen (ook hun eigen jongen) als levend voer, dus als ze de kans krijgen is het hap slik weg.

je hoeft ze niet apart te houden daardoor.

als jij genoeg planten in je aquarium hebt (liefst lange fijnbladige bossige planten waar ze zich kunnen verstoppen voor paps, mams, en de andere bewoners) hoe je echt wel guppen over.

geef ze wel regelmatig levendvoer voor de eiwitten, dan laten ze de jonge vissen ook wat meer met rust (een garantie is het niet!)

weet niet wat je verder in je bak hebt zitten. guppen jagen niet zo, maar er zijn vissen die 'op de loer gaan liggen' en heel erg hun best doen om een jonge gup te verschalken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee de gupjes kun je in een kweekbakje zetten tot ze groot genoeg zijn en geen voer meer kunnen zijn voor de andere vissen in het aquarium.
12 jaar geleden
nee! anders worden ze opgegeten!
je kan daar speciale bakjes voor halen waar ze een tijd in kunnen leven tot dat ze goed gegroeid zijn :)

groetjes.