Wie kent een merk kattenbrokjes met pHwaarde 6,4 (ongeveer) dat niet zo idioot duur is?

Dit omdat mijn kater gevoelig is voor blaasontsteking (niet voor blaasgruis) en ik met die PH 6,4 dit kan voorkomen zei de dierenarts. Maar het voer van hen is niet te betalen!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Een kat met blaasgruis zal je echt blaasgruisdieet moeten geven. Trap alsjeblieft niet in de dierenwinkelvoeders die claimen dat ze blaasgruis voorkomen. Ik heb al zo vaak katten terug gezien in de praktijk omdat de eigenaar dacht goedkoper hiermee uit te zijn. Vervolgens moesten ze hoge rekeningen bij ons betalen, omdat de kat weer verstopt zat...
Ook in de veterinaire voeders zijn prijsverschillen. Hills, Royal Canin en Eukanuba hebben de beste veterinaire lijnen. Echter je hebt er meer, niet alle dierenartsen verkopen die.
Trovet is al iets goedkoper, Sanypet is vrij nieuw en wat goedkoper, maar we hebben laatst berekend dat het goedkoopste blaasgruisdieet van Sanimed is. Sanimed wordt echter niet door elke dierenarts verkocht, dus bel eens even rond bij dierenartsen in de buurt of misschien kan je eigen dierenarts het bestellen voor je. Ook geldt voor alle merken, hoe groter de verpakking, hoe goedkoper. Koop een goede voerton die je luchtdicht kan afsluiten, dan kan je een grotere verpakking kopen en blijft het voer goed.

De ene kat met blaasgruis is de andere niet, sommige zijn zo gevoelig dat ook de gewone blaasgruisdieten niet genoeg helpen en die moeten echt levenslang op Royal Canin High Dilution. Voor een gemiddelde kat met blaasgruis zal Sanimed echter ook voldoende zijn.

Ik snap dat je het voer duur vindt, maar een kat die keer op keer verstopt raakt door blaasgruis en blaasontstekingen heeft, kost je op de lange termijn echt veel meer hoor! Bovendien is het natuurlijk heel sneu voor je kater als de klachten steeds terug komen.

Toegevoegd na 12 minuten:
Ik heb een dierenarts gevonden die online de veterinaire voeders verkoopt, zelfs met acties. Zij hebben ook Sanimed! Check de link!

Toegevoegd na 20 minuten:
Ik zie dat ze ook allerlei kortingen geven bij de inkoop van meerdere (groot)verpakkingen, wellicht dat andere merken dan zelfs nog goedkoper uitkomen.
Let wel op dat je het juiste voer besteld, dat het specifiek tegen struviet werkt. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik weet dat ze bij de Aldi goed kattenvoer verkopen. Ga daar even kijken naar de pH waarde wie weet komt dat overeen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt ook voor Royal canin kattenvoer sterilised gaan,het lijkt duur,maar je kat heeft veel minder nodig als het goedkope supermarktvoer dus qua geld maakt het weinig uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt, het vult veel beter en de kat eet er minder van. Dus je kunt niet gewoon de kiloprijzen vergelijken.
prins heeft struvietbrokjes, die al wat aangezuurd zijn.
is een premiumvoer, maar niet overdreven duur.
ook vers vlees zorgt voor wat zuurdere urine.
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb even gegoogeld naar de Prins struvietbrokjes. Daar staat bij dat het is voor bewezen blaasgruis. Maar mijn kat heeft geen gruis, hij heeft een paar maal blaasontsteking gehad die heel moeilijk overging. Zou je dan die Prins brokjes kunnen geven bij voorbaat tegen blaasgruis? Het zou toch geen kwaad kunnen?
Mijn ene kat krijgt Hills C/D als een soort 'onderhoudsvoer' (sindsdien heeft hij geen klachten meer). Dat is anti-blaasgruisvoer omdat het de urine verzuurt.
Ja, het is per gewicht duurder dan ander voer ruim 40 euro per 5 kilo, maar ik heb gemerkt dat mijn kat er minder van eet, dus het vult beter. Zijn zus eet 'gewoon' voer, en ik ben voor beide evenveel geld kwijt, dus het voer dat duurder is in aanschaf is net zo duur (dan wel goedkoop) in gebruik. En je voorkomt er een hoop ellende voor je kat en hoge dierenartskosten mee...