Is het normaal dat een kat trilt met zn koppie tijdens het spinnen en aandachtig loeren?

Ik weet het eigenlijk niet... Een katje van een vriendin van me doet dit, als hij geaaid word of als hij aandachtig een "prooi" beloerd trilt hij met zn koppie. gaat echt heel snel zoals een massage apparaat. Beestje is bijna 3 en verder volkomen gezond en blij.

Is dit normaal? Mijn eigen katten doen het niet en ik heb geen idee waardoor dit komt? Toch een uiting van opwinding (niet sexueel)?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
10.2K
Rieneke1
12 jaar geleden
blijkbaar een reactie van de kat als hij iets heel intens ervaart, maar ik heb het nog nooit gezien dat een kat dit deed.
heel intens spinnen tijdens het aaien alleen ken ik wel, maar dan lijkt de hele kat te vibreren.
het blijven apartelingen ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
apartelingen? ik ben inmiddels zo ver dat ik katten volstrekt normaal en logisch vind =))

Het beste antwoord

Eén van mijn katten is 15 jaar.En ze vertoont al die jaren al het "tril-gedrag"wat jij beschrijft.Ik heb al eens aan de dierenarts gevraagd of ik aan Parkinson moest denken?Maar hij vond(en vind) mijn poes gewoon kerngezond.Ik zou me er dus maar niet teveel zorgen om maken.Volgens mij hebben alle katten(net zoals alle mensen) hun eigenaardigheden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik heb er hier ook 1 die helemaal zit te trillen op het moment dat ze wordt aangehaald. Ze begint dan te spinnen en haar hele lijfje trilt mee. Maar vooral haar kopje trilt erg. Wat je al zei, volgens mij een uiting van opwinding.
Het lijkt soms net of ze zit te trillen van de kou.

Inmiddels is zij al 14 en kerngezond dus er is niets mis mee.
Aponi
12 jaar geleden
Dat is een grappig zicht, maar helemaal normaal, niet alle katten doen het.