Hoe kan het dat in zwangerschaos bakje in aqarua leeg is ?

Ja we hebben thuis ewn aquaria nu is mij gup aan ht bevallen in een speciaal zwangersschaps bakje die was net vol en nu helemaal leeg hoe kan dit ?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het lijkt er op dat de moeder ze heeft opgegeten want guppen eten hun eigen jongen op als ze de kans krijgen.

Het bakje is bedoeld, om de jonge visjes te beschermen tegen het opvreten er van, door andere vissen, dus direct na het werpen van de jongen, moet het vrouwtje er uit, want ook het vrouwtje eet haar eigen jongen op. Heb je weer zoiets, blijf er dan even bij.

ze hebben idd als levend voer gediend. volgende keer (takjes van een) fijnbladig plantje er tussen doen, wat als schuilplaats kan dienen (bij mijn werk eikenbladvaren altijd heel goed) rond de tijd van bevalling ander levend voer geven (muggenlarven, watervlooien etc) zodat de honger/drang naar eiwitten minder groot is. (overigens is dit altijd goed voor vissen) dit kán enorm helpen maar garantie heb je niet. wil een gup de jongen opvreten doen ze het echt wel. ik hoop dat je bij de volgende guppen bevalling het kannibalisme kan voorkomen en i.p. daarvan beschuit met muisjes kan smeren ;-)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100