Hoe oud wordt gemiddeld een Poes.

Mijn poes is nu 14 en ik hoop dat ze nog lang leeft. Ze is gesteriliseerd en heeft geen ras.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
80 a 90 mits er een vrouw omheen zit... Hahaha.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij katten zijn het vaak de nieren die het begeven als ze oud worden. Katten worden namelijk bij ons ouder dan dat ze in de natuur ooit zouden worden. Het is raadzaam om een oudere kat senior voer te geven. Hierdoor worden de nieren minder zwaar belast en wordt de kans dat je kat net wat langer meegaat groter.

Antwoorden (6)

Ongeveer 15 - 17 jaar had ik gehoord.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In landen waar de gezondheidszorg voor dieren goed is, is de gemiddelde levensduur van de huiskat (mits goed verzorgd en geen ongelukken) 14 jaar oud. Hoewel er tekenen zijn dat deze leeftijd omhoog aan het gaan is. Meer en meer katten worden tegen of zelfs in de twintig jaar oud. De levensverwachting hangt van verschillende factoren af: goede genen, goede gezondheidszorg, goed dieet en een relatief veilige omgeving.

http://www.kattenplaza.nl/oude_katten
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
mijn poes is 4 weken geleden overleden ze is ruim 19 jaar geworden. ik hoor tegenwoordig wel steeds meer mensen die een poes hebben van rond de 19 a 20. door gezonde voeding worden katten wel steeds ouder
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
na meer dan 30 jaar katten kan ik zeggen dat hangt af van geluk, pech en toeval en voor een heel groot deel verzorging en liefde,

als je altijd je dieren goed verzorgd, niet alleen voeding (hele dag aanbieden, een kat eet 15 - 20 keer per dag, heeft een hele kleine maag), altijd vers water beschikbaar en wij uit de westerse wereld geven goede gezondheidszorg, als dat in orde is, dan ook nog genoeg aandacht en liefde, vanaf dat moment kan je dus rekenen op een gemiddelde leeftijd van 15 à 20 jaar!

toen ik met mijn 22 jarige kater naar de dierenarts ging en hij "op" was en een spuitje kreeg, zei de dokter dat 25 en 26 jaar al niet meer bijzonder was!!

nou dat zegt wel wat 25 à 26 jaar, niet allemaal natuurlijk, maar als oudste leeftijd, dat kan dus ook ! en dat is wel iets anders dan een hamster die 2 jaar wordt...

Toegevoegd na 6 minuten:
dit vergat ik : nare dingen als ziekten en ongelukken kan je niet voorkomen, tenzij je dier zijn hele leven binnen zit, daar moet je dus ook nog rekening mee houden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Normaal wordt een goed verzorgde kat ongeveer 18 jaar. Maar wij hadden een kater die 23 werd en dat is uitzonderlijk. Ook hebben we een katje gehad dat na drie maanden al overleed. De andere poezen en katers die we hadden werden ook zo ongeveer 16, 17 of 18. Het is dus net als bij mensen, er is groot verschil. Maar met een goede verzorging kan een gezonde kat een jaar of achttien halen; garantie is er nooit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
onze poes die we thuis hadden is 21 geworden totdat ze bezweek aan een aantal hersenbloedingen.....kwestie van gelijk, goede gezondheid en vooral veel liefde...

Toegevoegd na 55 seconden:
gelijk is geluk natuurlijk