Is het mogelijk een kitten zijn gedrag wat zelfstandiger te maken?

ik heb hier een ontzettend leuk en grappig katertje van 4 en half maand. Er is alleen één probleem. Hij heeft constant (werkelijk constant) aandacht nodig. Ik kan dit bericht nauwelijks typen (klimt op het bureau, gaat op het toetsenbord liggen, blijft kopjes geven enz.) en het kost me moeite in slaap te vallen aangezien hij luidt spinnend over me heen blijft kruipen, kopjes blijft geven of op mijn hoofd gaat liggen. Dat vind ik allemaal erg leuk, maar ik ben toch wat meer zelfstandigheid/onafhankelijkheid gewend van een kat en af en toe heb ik toch ook mijn eigen leven waarin ik wat moet typen of leren.

Iemand ideeën, tips of suggesties?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou willen dat mijn kat zo is...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goh, dat heb je snel voor elkaar hoor! Nu al een katje na al je vragen vorige week!
Veel plezier ermee. En dat gaat wel lukken als ik dat zo lees!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heerlijk, ruilen? Mijne komt niet eens uit zichzelf bij me

Het beste antwoord

Mijn kater van 4 doet dit als hij zin heeft om te klieren. Net als ineens neerploffen op de trap als ik naar beneden loop. Juist als hij merkt dat ik echt even iets moet doen, komt ie er aan lopen om in de weg te liggen, of te komen bijten. Ik kan het bijna op mijn vingers natellen. Ik zet hem dan meestal even aan de andere kant van de deur. In het begin dacht hij dat hij de deur wel open kon schreeuwen, maar ik reageerde niet. Ik zou gewoon jouw gebied afbakenen, en hem 's nachts lekker aan de andere kant van de deur stoppen. Kan jij goed slapen en hij een grote jongen worden. Ik heb nog een poes in huis, maar die is volledig afstandelijk, en komt echt zelden knuffelen. Die kater laat zich ook wel eens vol op haar vallen vanaf de bank. Dan is het weer ruzie in de tent. Maar het is best gezellig met de beesten als je je eigen grenzen houdt en ze de huishouding niet overnemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
HAHAHA, wat vreselijk herkenbaar dat lompe gedrag!!! hier is ook de andere kat (echt totaal anders en een stuk minder afhankelijk) nu en dan vreselijk de pineut. als is het maar even 'sarren' op stang jagen en dan net doen of er niets aan de hand is.
belagen met het volle gewicht (9 KG) of even (zonder nagels) laten tackelen blijven toch favo eigenheimers zijn het die katten. stuk voor stuk :))

Andere antwoorden (4)

Bij mij was dit ook zo maar bij ons is het overgegaan naarmate mijn kitten ouder werd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en voordeel van het hebben van meer kittens, is dat ze elkaar bezig kunnen houden.
maar goed, jij hebt er maar een, en die is voor aandacht van jou afhankelijk.
je kan proberen hem bezig te houden door z'n brokjes te verstoppen, en door een voerbal te gebruiken.
mijn jongsten konden ook uren bezig zijn met een speeltje aan een hengeltje wat je op de deur kon vastklemmen.
dat laatste alleen onder toezicht gebruiken, voor het geval hij verstrikt raakt in het elastiek.
verder zal hij na castratie langzamerhand wat rustiger gaan worden.
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+++++!!! wederom goeie tips die van mij was ook van zo'n kaliber, maar had er 2 destijds. 1 is er herplaats, en de andere mag en kan hier niet eens weg.
nog steeds een (je weet wel) kater die heerlijk aanwezig is, maar na 6 keer op de grond zetten toch accepteert dat het niet het juiste momentje is om zijn kattenliefde te delen ;-) speeltjes in overvloed hier ook (al is het propje zilverfolie en een pingpongbal favoriet, en natuurlijk het 'lastigvallen' en schootplakken) heerlijk gewoon zo'n pritt stift in klein artis hier :)))
Rieneke1
12 jaar geleden
een prittstift haha dat dekt de lading wel ja, hier ook zo'n exemplaar :))
mijn kitten dat ze 3 maanden was ze is nu ook 4 en half maand was ze ook zo gewoon je ding doen wat je moet doen en als ze blijft aandacht vragen op wat voor manier ook gewoon negeren kwartje valt vanzelf wel zo deed ik het ook en op den duur snappen ze dat ze niet 24.7 aandacht kan vragen en krijgen en dan kan je je eigen dingen gaan doen en met de kitten kroelen wanneer het jou ook uit komt voor de rest zijn het leuke beesies en heerlijk rebels op ze tijd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Natuurlijk kan je je kitten even uit de kamer zetten. Dan kan je even je ding doen. Bedenk wel dat zijn speelse gedrag echt bij een kitten hoort. Geniet er ook wel een beetje van. Als hij ouder wordt zal hij hoogstwaarschijnlijk rustiger worden en dan wil hij misschien helemaal niet meer spelen. Zo ging het bij mijn vorige kat.
Vaak helpt het als je je kitten even lekker laat rennen. Een muisje heen en weer gooien door de kamer etc. Een klein knuffelbeest wil ook nog wel eens helpen. Mijn kat heeft er al drie versleten. Hij bijt zo'n speelgoed leeuwtje dan echt in de keel en worstelt er mee. Daarna lekker slapen.