Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mogen kippen en eenden bijeengezet worden?

Ik wil graag voor mijn vriend zn verjaardag (die zot is van eendjes) een eendje kopen
We hebben wel plek, maar daar zitten al kippen
Nu is mijn vraag of het kwaad kan als deze bijeen zitten??
Zouden deze vechten of zo?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
15.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik werk als vrijwilliger op een kinderboederij, en daar hebben ze 3 hokken langs elkaar, met een groep kleine kippen, een plek voor de ganzen en eenden, en dan nog een plek voor de grote kippen. het ligt allemaal aan een vijvertje. en de ganzen en eenden kunnen naar alle hokken toe via het water, en ze eten bij de kleine kippen groep, daar gaat het altijd goed samen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik denk wel dat je daarmee uit moet kijken want de kippen en zo zijn natuurlijk aan elkaar gewend en dan komt er opeens een klein vreemd vogeltje bij. Daar kunnen ze dan op reageren. Dat kan heftig of nieuwsgierig zijn, mijn advies, als je een eendje koopt voor je vriend, probeer het bij de kippen te zetten en hou zelf toezicht. Dan kun je vanzelf zien hoe het gaat. Dit zou ik dan een tijdje in de gaten houden. En niet even kijken en dan weglopen ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Volgens mij kan het geen kwaad hoor. Wij hadden vroeger in de tuin kippen,eenden,ganzen en konijnen door elkaar heen lopen en dat ging perfect...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat kan op zich prima, mits de vogels van gelijke grootte zijn, en van jongsaf aan bij elkaar hebben gezeten.
dus geen eendenkuiken bij volwassen kippen zetten.
sowieso is een enkel eendje een slecht idee.
eendenkuikens doen het veel beter als ze met minstens twee zijn.
(Lees meer...)
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En als ik dan 2 jonge eendjes koop en dit erbij zet?