Mogen kippen en eenden bijeengezet worden?

Ik wil graag voor mijn vriend zn verjaardag (die zot is van eendjes) een eendje kopen
We hebben wel plek, maar daar zitten al kippen
Nu is mijn vraag of het kwaad kan als deze bijeen zitten??
Zouden deze vechten of zo?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
15.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik werk als vrijwilliger op een kinderboederij, en daar hebben ze 3 hokken langs elkaar, met een groep kleine kippen, een plek voor de ganzen en eenden, en dan nog een plek voor de grote kippen. het ligt allemaal aan een vijvertje. en de ganzen en eenden kunnen naar alle hokken toe via het water, en ze eten bij de kleine kippen groep, daar gaat het altijd goed samen.

Het beste antwoord

Ik denk wel dat je daarmee uit moet kijken want de kippen en zo zijn natuurlijk aan elkaar gewend en dan komt er opeens een klein vreemd vogeltje bij. Daar kunnen ze dan op reageren. Dat kan heftig of nieuwsgierig zijn, mijn advies, als je een eendje koopt voor je vriend, probeer het bij de kippen te zetten en hou zelf toezicht. Dan kun je vanzelf zien hoe het gaat. Dit zou ik dan een tijdje in de gaten houden. En niet even kijken en dan weglopen ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Volgens mij kan het geen kwaad hoor. Wij hadden vroeger in de tuin kippen,eenden,ganzen en konijnen door elkaar heen lopen en dat ging perfect...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat kan op zich prima, mits de vogels van gelijke grootte zijn, en van jongsaf aan bij elkaar hebben gezeten.
dus geen eendenkuiken bij volwassen kippen zetten.
sowieso is een enkel eendje een slecht idee.
eendenkuikens doen het veel beter als ze met minstens twee zijn.
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En als ik dan 2 jonge eendjes koop en dit erbij zet?
We hebben nu 2 kippen en 1 haan en ze zijn ongeveer een half jaar
Rieneke1
12 jaar geleden
jong volwassen moet kunnen.
en zet ze er niet plompverloren bij, maar scherm eerst met gaas een apart stuk af, zodat ze rustig kunnen wennen aan elkaar.
Ik zou het niet doen.

Kippen zijn vechtersbazen en pikken nog al snel in op dieren die te dicht bij hen in de buurt komt.

Zelfs soortgenoten moeten er vaak aan geloven, de kippensnavel wordt er niet voor niets afgebrand op de boerderijen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja hoor,dat is géén probleem! Ik heb zelf 33 kippen,6 hanen,7 eenden,2 geiten,2 hangbuikzwijnen en een stuk of 30 duiven,o ja,en een konijn. En het loopt en vliegt allemaal door elkaar en ze verdragen elkaar prima. Je moet wél een beetje ruimte hebben natuurlijk...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn persoonlijke ervaring is dat als ze de ruimte hebben is het geen probleem, maar bij elkaar in één hok slapen wordt toch minder. Wij hebben muskuseenden en krielkippen. Maar onze muskuseenden pikken heel erg! Onze kippen zijn er wel bij in de buurt, maar ze kunnen niet bij elkaar in één hok.