Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is kool wel goed voor mijn aquarium?

Afgelopen vrijdag heb ik een nieuw intern filter gekocht voor mijn aquarium. In het filter zit kool om mijn water helder te houden en algen te verminderen (zeggen ze). Is kool eigenlijk wel zo goed voor mijn aquarium? (zowel tropisch als koud)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
647

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Cool is een actief filter. Dit houdt in dat het naast de normale filterwerking, het tegenhouden van kleine deeltjes in de structuur van de filter zoals bijvoorbeeld watten dat doen, deze stof ook actief werkt.
Het zal vreemde stoffen d.m.v. een chemische reactie aan zich binden en op die manier omzetten naar een onschuldige stof. Na verloop van tijd is deze filter zijn werking dan ook kwijt en moet je hem vervangen zonder dat deze 'vies' is.
(Lees meer...)
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja hoor. Kool (pure C) is een goede zuiveraar. Het is compleet ongevaarlijk, en heeft de goede eigenschap allerlei vervelende vervuilingen te binden. (Norit is bv ook gewoon pure kool)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding