Welke gedrag hulpverlener zou mij kunnen helpen met het gedrag van mijn hondje?

Hoi allemaal ik en mijn vriend hebben een hondje van 10 maanden.
Dit hondje komt uit het buitenland vandaan.

Nou heeft ons hondje angst voor mannen.
En dus ook angst voor mijn vriend.
Het ene moment gaat het goed tussen hem en mijn vriend.
Maar er hoeft maar iets te gebeuren en me hondje is weer super bang voor hem.
En uit angst gaat hij dan ook nog is brommen naar hem.
Heel erg vervelend dus.

Ik en me vriend willen samen kunnen genieten van ons hondje.
En willen daarom hulp inschakelen.

Mijn vraag is dan ook weten jullie hier misschien een goed persoon die mij en me vriend kunnen helpen met ons hondje?

Het liefste zoeken wij iemand die ook een beetje zoals Cesar van t.v te werk gaat.
Dus echt werkt vanuit een roedel.
Maar ja vind maar is zo iemand.

Wij wonen in Hilversum (Nederland)

Wie weet er iemand die ons kan helpen?
En ook echt kan helpen?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K
Ivana
12 jaar geleden
Zie PB (ik heb je een persoonlijk bericht gestuurd)

Antwoorden (11)

Probeer eens bij Martin Gaus,deze man heeft een sterk verbondenheid met honden die gedragsproblemen vertonen.
je hondje is pas 10 maanden daar kan nog alles aan veranderd worden , gehoorzaamheid en gedrag.
Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze zijn er wel, maar misschien lastig te vinden. Kijk op fora ed.

Martin Gaus honderschool hilversum?: http://www.hondenschoolrenga.nl/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bel de Dog Whisperer eens, hij weet wel raad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en wat is het telefoonnummer van Cesar?
Als je 'hondengedragstherapeut' googlet, krijg je een heleboel hondengedragsdeskundigen. Misschien vind je zó iemand, die met een roedel werkt, of waarvan de werkwijze je aanspreekt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je niet meteen wil over gaan op een gedragstherapeut dan raad ik de boeken van Cesar Millan aan. Een goedkoper alternatief. Voor nog geen 2 tientjes te bestellen bij bol.com
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb even voor je gekeken op Internet en vond deze site:
http://www.honden-fluisteraar.nl/
Misschien is het wat voor je? Meer dan wat er op die site staat weet ik ook niet, dus geen ervaring met deze meneer.

En verder: als je intypt "gedragstherapeut honden Hilversum" krijg je heel veel mogelijkheden.

Je bent kennelijk bekend met de methode van Cesar Milan.... wat houdt je tegen om die te gaan uitproberen? Vanuit een roedel is natuurlijk prachtig als dat zou kunnen, maar je zult ook en juist zelf binnen je eigen woonomgeving met de hond moeten gaan werken.
Heel veel succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kijk eens op www.tinley.nl
uitstekende hondengedragsdeskundigen.
mocht je het te prijzig vinden, dan kan je ook vragen om iemand die de opleiding bijna heeft afgerond, en onder begeleiding casussen aanneemt.
Rieneke1
12 jaar geleden
Ivana
12 jaar geleden
Rieneke, als je voor 60/80 euro een probleem kan oplossen is dat nooit te veel geld. Ergernissen en claims van derden kosten vaak meer. Een goede therapeute heeft aan 1 of 2 bezoekjes meer dan genoeg. De rest wordt telefonisch begeleid. Als je dat niet kunt betalen, is het hebben van een hond ook te veel geld!
Bij de mensen in opleiding moet gewerkt worden onder begeleiding van een gediplomeerde. Alles moet worden teruggekoppeld en dat werkt erg vertragend.
Yvonne van Alert.

Een combinatie van Martin Gaus en Cesar Millan.

Behaalt hele goede resultaten, leid ook honden op tot speurhonden voor rampgebieden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bel je dierenarts. Deze heeft zeer waarschijnlijk een lijst met hondenscholen en gedragsdeskundigen in de regio en heeft ongetwijfeld ook de ervaringen gehoord van mensen die er zijn geweest. Veel praktijken werken ook nauw samen met gedragsdeskundigen of hebben dierenartsassistentes in dienst die zelf de opleiding tot gedragsdeskundige hebben gevolgd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dit gedrag is vrij simpel op te lossen, maar je hebt er een gedragtherapeut bij nodig omdat je bij het kleinste signaal (wat een leek niet kan zien) moet handelen (zonder straf bedoel ik uiteraard)

het komt er op neer dat je het hondje niet in bescherming mag nemen omdat het moet leren omgaan met zijn angst (leren ervaren dat angst niet nodig is)

op afstand is dit niet te doen helaas anders had ik wel tips gehad voor je.

vraag eens bij een kynologenclub in de buurt of deze mensen een goede GT kennen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Idd, de hondenfluisteraar, op www.honden-fluisteraar.nl.
bestaat de mogelijkheid je vraag aan hem voor te leggen, of een afspraak met hem te maken. Heb je liever een vrouwelijke gedragstherapeute, stuur dan een mailtje aan; mary@hondenexperts.nl.
Beide zijn zeer kundig, en Mary is ronduit een schat van een mens, succes!!!