waarom gaat onze poes continue op haar rug liggen?

Toegevoegd na 29 minuten:
Af en toe slaapt ze gewoon maar vaak gaat ze midden in de keuken liggen als we staan te koken. Doet ze dit dan omdat ze aandacht wil? Of omdat ze gewoon erg graag bij ons is? Of is het toch een manier om ons te 'pesten' door verschrikkelijk in de weg te gaan liggen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
14.3K
Ivana
12 jaar geleden
Dieren doen nooit iets om te pesten. Ze kennen het begrip "pesten" niet eens. Alleen mensen pesten elkaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dan ken je onze kat nog niet haha
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
onze kat gaat ook expres precies in de weg liggen. niet om ons te pesten, maar ze weet dondersgoed dat ze ons dan in de weg ligt, en dat ze aandacht krijgt. maar dan ligt ze niet op haar rug.

Het beste antwoord

er zijn al meer opties gegeven maar het zou ook kunnen zijn dat ze krols is (ALS ze nog niet geholpen is)

dit merk je snel genoeg: ze zal het ook laten horen en ALLES in de omgeving is dan lief. tafelpoten, de vloer, de baasjes, de deurpost... echt alles!

heeft ze het allen in de keuken komt het waarschijnlijk omdat je hier het voer hebt staan of de voerbak. dan is het gewoon een wit voetje halen in de hoop dat ze wat lekkers krijgt. (het zijn slijmballen af toe ....!!!) :))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ze al geholpen dus dat zal het niet zijn maar denk dat je met de voerbak thoerie de spijker op de kop slaat dankjewel

Andere antwoorden (7)

een poes gaat om twee redenen op haar rug liggen: om zich te verdedigen, of om haar buikje eens lekker te laten kroelen.
het kan ook een uitnodiging tot spelen zijn, probeer dat eens uit.
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of omdat-ie lui is. Mijn kat gaat languit op zijn rug liggen dutten.
Rieneke1
12 jaar geleden
dat kan ook ja, schetig is dat! :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eens met blies, hier ook zo'n rugslaper =) +
Ik heb begrepen dat het betekent dat ze jullie vertrouwt en op haar gemak is bij jullie.
Ze wil zeggen: ik vertrouw jullie zo dat ik mijn meest kwetsbare deel (buik) durf te laten zien.

Toegevoegd na 32 minuten:
Ze gaat in de weg liggen omdat ze dan aandacht krijgt!!

Als jij een krant leest bijvoorbeeld, dan ziet de poes dat jouw aandacht daar is. Dus dan gaat ze daar liggen, want dan krijgt ze aandacht!
En omdat ze graag bij jullie is.
Onze poes 'verdeelt' zich ook soms. Als mijn man op zolder is, en ik beneden gaat hij op de verdieping ertussen liggen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doet mijn poes ook vaak, dan wil ze verwend worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Poes is tevreden en vertrouwd erop dat jullie langs haar lopen en aandacht schenken.
Ze is graag bij jullie en laat dit ook merken door haar gedrag.
Het zal op den duur een soort ritueel worden van de poes om dit te doen.
Indien jullie dit fijn vinden haar/hem gewoon laten .
Ze is dan gelukkig en daar kiezen toch alle dierenliefhebbers voor toch?
12 jaar geleden
doet die van mij ook ze wil graag bij je zijn die van mij kroel ik dan op der buikje en dan is het weer goed en ken met die van mij niet eens normaal gamen of koken of dergelijks ze moet en zal erbij zijn dus het lijkt mij geen vreemd gedrag van het beesie geniet maar van het beesie je krijgt er veel voor terug
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die van ons wil dan duidelijk even stoeien. Vaak haalt ie ook zijn pootje naar ons uit als we langslopen en zodra we dan wat tegen hem zeggen gaat ie zo achterlijk op z'n rug liggen, heel schattig. Als je dan even met hem hebt gestoeid en je weer wegloopt dan loopt ie nog een stukje achter je aan aldoor kopjes tegen je been geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik denk dat ze erg graag bij jullie is en dat ze hoognodig op dr buikje gekriebelt wil worden! het is een en al affectie!