hoe kan ik mijn kat schoon maken ?

mijn kat is al een beetje op leeftijd ze is 15jaar. het is ook wel te zien want ze is heeel erg vies. haar neus was ooit rose maar is zwart van de viezigheid , haar vacht is stug en ook erg vies. ze is een lapjes kat maar op haar witte poten zitten veel vlekken. hoe kan ik haar schoner maken ? in bad zal niet gaan maar ze voelt zich vastwel lekkerder schoner en gekamt

Toegevoegd na 3 minuten:
ik vraag dit trouwens ook omdat ik nu ze nog leeft [ hopelijk nog veel langer ! ] n mooie portret foto van haar wil maken

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.6K

Antwoorden (3)

Ik zou haar met een nat washandje even goed aaien overal en ook zorgen dat je haar neusje goed schoonmaakt, arm beestje.

Oudere katten hebben op gegeven moment moeite met zichzelf schoon te houden, dus op deze manier kun je helpen.

Doe dit dus ook geregeld en niet alleen maar om 1 keer een mooie foto te kunnen maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eens met RocketBabyDolls. Normaal houdt een kat zichzelf schoon. Als dat niet meer gaat, wijst dat er op dat het beestje aan het eind van haar Latijn is. 15 jaar is ook wel heel oud. Je kan haar proberen schoon te maken, maar de natuurlijke reactie van een kat is om zichzelf na de behandeling weer helemaal schoon te likken. Hiermee vererger je de stress. Ik zou zeggen, gewoon met rust laten zolang ze nog happy is. Zo niet, dan misschien toch de zachte dood. Voor alleen een foto zou ik het niet doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
allereerst zou ik de kat eens goed na laten kijken door de dierenarts, want er zou zoed een onderliggend medisch probleem kunnen zijn.
om het maar op de ouderdom te gooien bij een kat van 15 is onnadenkend.

verder moet je bij een oudere kat die zich niet meer verzorgt, de verzorging overnemen, en wel op regelmatige basis.
mijn miepje is bijna 20, en moet ook geholpen worden.
om de dag kam ik haar van top tot teen.
haar nageltjes worden regelmatig bijgeknipt, en zo nodig haal ik even een vochtig washandje over haar heen.
kleine moeite, groot resultaat.
Rieneke1
12 jaar geleden
Kimath
12 jaar geleden
Een kat van 20, dat is erg oud. Mooi om te horen dat ze nog zo goed verzorgt word.
Rieneke1
12 jaar geleden
ze vind het ook heerlijk :)
het was vroeger een pittige poes, maar nu vindt ze alles prima.
mijn oudste is trouwens 23 geworden, en dat zie ik miep ook nog wel halen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wederom dikke plus! en inderdaad toch echt even bloedonderzoek en tandjes laten nakijken bij de dierenarts.