wat is een goed huis- tuin of keukenmiddeltje om kattenpisgeur uit stof te krijgen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.7K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zal jou opruimen

Het beste antwoord

eerst schoonmaken met een sopje van biotex groen, en dit goed in laten trekken voor je het spoelt (een paar uur).
dan nabehandelen met schoonmaakazijn of alcohol.
als het goed is zal zelfs de kat nu niets meer ruiken, en er dus niet nogmaals plassen.

laat altijd de urine van een wildplassende kat onderzoeken, mogelijk heeft hij een blaasprobleem.
Rieneke1
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Stanley-mes (waarmee je een stuk uit 't tapijt snijdt).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja ik snap de humor..(wel makkelijk scoren zo qua punten) maar ben echt op zoek naar een middeltje.......het riekt nogal ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja, ik heb wel eens gehoord dat je 't nooit meer wegkrijgt. Dus dan blijven er alleen aggresieve middelen over.
Verwijderen van kattenurine

Voor verse urine maak je de vlek schoon met tapijtreiniger. Maak het dan nat met een ouderwets sopje soda, laat het tien minuten intrekken en maak het daarna weer droog. Als de urine een kussen heeft doorweekt en de bank of vloer eronder, dan is het moeilijk de geur eruit te halen, wat u ook probeert.

De roze spuitfles Vanish Oxi Action schijnt ook prima te helpen tegen o.a. de geur van kattenurine in bijv. je bankstel of tapijt.
Royaal op de plek spuiten en het schuim laten intrekken. Later deppen met keukenpapier en de geur is zo goed als verdwenen.

Toegevoegd na 53 seconden:
Wil je geen huis- tuin of keukenmiddeltje, moet je Ecodor aanschaffen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt ook azijn proberen.Azijn neutraliseert namelijk.

Toegevoegd na 1 minuut:
Trouwens ecodor schijnt juist de geur aan te pakken.
amc
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Azijn heb ik mijn twijfels over, maar Ecodor is super.
http://www.ecodor-geurbestrijding.nl/
Afhankelijk/onder vorbehoud van waar je woont wil ik je best wel een product brengen, waarvan ik zeker weet dat je er nooit meer wat van ruikt. Of je verwijzen naar één van de leveranciers op dit gebied. Zij verkopen in tijden van crisis praktisch allemaal ook aan de consument...

Nadeel van kattenurine is dat dit doordringt in het beton. En om dit te verwijderen heb je echt iets anders nodig dan de al eerder genoemde/gegeven middeltjes. En dan spreek ik uit eigen en professionele ervaring...

Maar ongeacht wat je wilt gaan, of gaat gebruiken. Wees vooral niet te zuinig, omdat er een bepaald prijskaartje aan hangt. Volg de aanwijzingen proecies op. En zeer zeker met die producten waar enzymen in zitten. Deze moet je wel de kans geven om hun werk te laten doen...

Maar doe er wel snel wat aan, want je krijgt op korte termijn een Probleem met omwonenden m.b.t. buren/omwonenden...

Toegevoegd na 5 uur:
Waarom nu weer die minnetjes?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dettol is een goed middel tegen eventuele bacterien en daarna Febreze tegen de luchtjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je vertelt niet om welke stof het gaat, maar kan het tegen regen dan gewoon buiten leggen in weer en wind, dan zullen de bacterieen alles afbreken en de kattenpislucht geheel weg halen, maar andere katten moeten er niet bij kunnen anders weet je het wel!