Drinken katten?

Het lijkt wel alsof mijn kat nooit drinkt. Het bakje water zit altijd even vol..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

katten drinken niet veel, vandaar dat kattepies zo sterk ruikt het is erg geconcentreerd. Katten leefden jaaaaaaaren terug (lees vroeger) in woestijn (gebieden) en hun lijf was toen aangepast aan weinig vochtopname en dit is bij de hedendaagse katten nog steeds zo.

Het kan dus best zijn dat jou kat idd maar een paar likjes water drinkt en de rest uit blikvoer (90% vocht) haalt of uit je vaas/wc/gootsteen of buiten uit een waterplasje, maar veel zal het niet zijn. Sommige katten leven op een klein koffiekopje water per dag.

Drinkt je kat ineens erg veel meer dan anders, dan moet je naar een da want dan kan je (oudere kat meestal) suikerziekte hebben gekregen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
EN supergevoelig zijn voor problemen aan hun urinewegen.
(blaasgruis, ontstekingen etc) voor katers kan dit binnen 24 uur zelfs dodelijk zijn!!

dus ook bij jongere katten goed op letten. (plast een kat ineens naast een bak is dat altijd reden om de urine te laten onderzoeken) +1

Andere antwoorden (9)

Ja katten drinken misschien vult iemand anders het bakje op
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik woon alleen
Dan drinkt je kat waarschijnlijk uit sloten of plassen regenwater. De wasbak waar nog wat water instaat is bij ons ook favoriet.
Katten drinken dus zeker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
of 's nachts uit de wc.
Natuurlijk drinken katten.
Zeker als je kat buiten komt zal hij daar drinken.
Katten drinken heel graag regen water en water wat ergens op ligt of in zit.
Mijn vijver is favoriet voor mijn katten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Katten drinken wel zeker. Melk schijnt niet goed voor ze te zijn. maar zet maar eens een schoteltje voor zijn neus.
Jouw kat heeft een andere bron aangeboord, waarschijnlijk de de vijver bij de buren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ha ha dat is bij mij ook zo maar mijn kat vindt een vieze bak water in de tuin VEEL lekkerder dan mijn fijne schone bakje water in de keuken dus daar ligt het bij ons aan.
amigo
12 jaar geleden
Als het goed is drinkt je kat, maar het hoeft niet altijd uit z'n eigen bakje te zijn, ze drinken graag uit de bloemenvaas, of als je een glas water bij je bed hebt staan, is dat ook veel interessanter! Bovendien zit er ook veel water in blikvoeding. Ga dat eerst maar eens na, en als je vaststelt dat er nergens iets uit is, breng dan een bezoek aan de dierenarts, want een kat heeft absoluut water nodig!

Toegevoegd na 1 minuut:
Dit geldt natuurlijk voor een binnenkat, komt je kat buiten, zal hij zijn water uit plassen, sloten enz. halen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
katten drinken zeker, het water uit de sloot is alleen veel lekkerder want daar zit een smaakje aan!
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oef de ene kat van mij niet hoor, elke ochtend MOET mevrouw vers water hebben. (eerder heb ik geen rust :)
en als er een brokje in is gevallen moet je die tuttebol eens horen. volgens mij heeft ze het liefste spa blauw!! de andere kat, pfff... die slobbert liever uit de bak van de hond, of uit de gieter (met kunstgrepen) het aquarium als de lichtbak open staat, en alle andere plaatsen waar water te halen is. als het maar niet vers is.
Katten drinken weinig, maar ze drinken zeker wel. Misschien drinkt jou kat wel regenwater uit de tuin? Van het balkon? Een vijver in de buurt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het schijnt dat dieren regen- grond water veel lekkerder vinden dan kraan water.. Hoe vaak wordt jullie kat naar buiten gelaten?? De hele dag??? Want dan drink je kat voornamelijk van regen water of grond water. Maak je hier geen zorgen over!! Zo lang je kat nog eet en levendig is, is er niks aan de hand.