Zijn de goedkopere tafels/kanstjes van de Ikea geschikt voor een kattenhuishouden?

Ik wil mijn kantoor een beetje opleuken. Mijn budget is niet zo groot en zodoende kwam ik uit bij ikea. Die heeft bijvoorbeeld al een leuk tafeltje die zou kunnen dienen als burau voor 19 euro. Met bijpassende planken voor aan de muur etc. Nu heb ik 3 katten van 2.5, 6 en 7.5 kilo. Ik maak me toch een beetje zorgen of deze meubelen daar wel voor geschikt zijn aangezien ze altijd op mn lip zitten, letterlijk. Iv. stvigheid en krassen. Ik wil natuurlijk niet dat iets doorzakt en straks mn pc op de grond ligt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

de meubels van IKEA kunnen het gewicht wel aan, krassen is een ander verhaal
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Krassen op een tafel van 19 euro zou ik mij dan ook niet al te druk om maken.

Andere antwoorden (4)

Ikea levert uitstekende kwaliteit artikelen die bijzonder geschikt zijn voor mensen met een laag budget.Vele huishoudens zijn volledig ingericht met meubelen en artikelen van Ikea tot grote tevredenheid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat je in een huishouding met dieren ALTIJD meer gebruikssporen ziet dan in een 1 of 2 persoons huishouding zonder beesten (of kinderen).

Veel ikea meubels hebben juist een grotere draagkracht, de boekenkasten bijv daar zakken de planken vrijwel nooit door terwijl wij al wel eens een miskoop hebben gehad aan een ander type goedkope kast.

Ook rolmechanisme ed is vaak heel sterk.

Bij de planken aan de muur is het meer hoe stevig JIJ ze opgehangen krijgt (wij hebben bijv een oud huis met van die zachte muren, is een ramp maar dat ligt dus niet aan de planken).

Als de katten echt hun nagels gaan slijpen aan je meubels zie je dat vast maar daar kan echt niks tegen.

Dus ik zou de gok gewoon nemen!!!
amigo
12 jaar geleden
Geen enkel probleem! Ik heb zelf een kat en een grote hond en bijna al onze meubels komen van Ikea. Wij hebben ook zo'n goedkoop tafeltje van €10, daar staat onze printer op. Onze kat wordt helemaal zot als deze opgaat en vliegt dan het tafeltje langs alle kanten op, en dit tafeltje heeft nog geen enkel teken gegeven van doorzakken na 3 jaar.
Test ze in de winkel nog wat uit, maar normaal kunnen ze er absoluut tegen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zolang er geen riet of gevlochten materiaal in is verwerkt moet het geen problemen opleveren. Dat spul vinden ze heerlijk om aan te krabben en is daardoor binnen de kortste keren lelijk.