Ik pas op een kat en geef deze op een andere tijdstippen te eten dan z'n eigenaar. Is dit slecht voor een kat?

kat tijdstip van eten

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

dat hangt er van af.
katten eten gemiddeld zo'n 18 hapjes per dag.
hun maagje is drie uur na de maaltijd weer leeg.
geef je de kat dus maar twee maal eten, dan is dat niet natuurlijk voor de kat, en heeft hij 18 uur honger.
dit ter algemene informatie, het is natuurlijk niet aan jou om voedingsgewoontes te gaan veranderen op eigen houtje.
om antwoord te geven op je vraag: katten hebben er een grote hekel aan als de dagelijkse routine wordt verbroken, maar als het eten betreft passen ze zich wonderlijk snel aan.
Rieneke1
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Nee hoor. Ik pas momenteel ook op de katten van de buurvrouw. Ze passen zich moeiteloos aan. Je moet maar denken dat een kat in het wild ook niet elke dag op dezelfde tijd eten vangt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, het ergste wat er kan gebeuren is dat de kat nog niet zo'n trek heeft op dat moment, maar ze passen zich altijd heel snel aan. Af en toe door werk geef ik mijn katten op een later tijdstip eten en als ik dan thuis kom, geef ik ze gelijk eten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor een gezonde kat geeft het niet.
Als hij nog geen trek heeft, laat hij gewoon het eten nog even staan.

Alleen als de kat suikerziekte heeft is het een probleem. Een kat met suikerziekte moet elke dag zoveel mogelijk op hetzelfde tijdstip eten!

Wij geven onze kat eten als we opstaan en als we thuiskomen en dat kan elke dag een andere tijd zijn.
Is geen probleem.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een kat is een knabbelaar, dus het is verstandig om altijd voer aan te bieden. Wanneer het bakje wordt bijgevuld ( wanneer het niet leeg is ), maakt dus niet uit.