Hoe kan ik het beste een kip vangen?

We hebben een grote tuin en bij ons loopt er een vos rond. Er is vorige week een kip gesneuveld en vanmorgen bleek dat er gister middag nog een kip is gesneuveld. Ik heb onze kippen daarom maar zo lang in het hok gedaan. Een is er van schrik de andere kant op gerent en via openstaand poortje naar buiten gerend. Ik ben al drie keer met een schepnetje naar achter gelopen maar ik krijg de kip niet te pakken. Hij zat zelfs een keertje aan de verkeerde kant van de draad te kijken waar hij terug kon. Misschien iemand een tip?? Anders heeft het arme beestje pech gehad...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.3K
Rieneke1
12 jaar geleden
hoe is het afgelopen met de kip?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
'savonds liep ze bij het hok ik heb aan 1 kant van het hok een schot neergezet en in de hoek gedreven zodat ze geen kant meer op kon en kon pakken ;-)

Het beste antwoord

Insluiten met een groepje mensen. En in een hoek drijven, zodat hij niet weg kan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha zij
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit heb ik ongeveer gedaan Bedankt voor de antwoorden!

Andere antwoorden (4)

Lokken met voer, en dan een doek of net over de kip gooien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er als een gek achteraan hollen en dan een snoekduik maken kan niet missen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik weet niet of dat voor kippen ook geldt, maar veel vogels zijn nachtblind.
het begint nu te schemeren, als je weet waar ze zit zou je haar over een half uurtje zo moeten kunnen pakken.
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt Rieneke.+1
Kippen kan je het best met een groot schepnet vangen.