Kun je een hamster zelf verkopen?

Ik heb een hamster van het soort 'Roborofski'. In de winkel zag hij er schattig uit, maar toen ik hem eenmaal had gekocht las ik op internet dat dit de snelste soort hansters zijn die je niet zomaar even kan oppakken, en dat wil ik wel heel graag. Dus ik vroeg me af of je zeld hamaters kon verkopen, bijvoorbeeld op marktplaats ofzo.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je een dier aanschaft, dien je ervoor te zorgen, als je een kind krijgt dat niet aan je verwachtingen voldoet zet je hem toch ook niet te koop?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En daarom is het dus belangrijk om EERST informatie op te zoeken voordat je een diertje koopt...

Antwoorden (5)

Ja dat kan gewoon. Op marktplaats staan heel veel verschillende dieren te koop. Ik zal als ik jou was wel kijken of het dier goed terecht komt en niet wordt gevoerd aan bijvoorbeeld een slang.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan hem zeker verkopen maar je zou hem b.v. ook kunnen ruilen met iemand.
Zet een advertentie in de supermarkten bij jou in de buurt.
12 jaar geleden
Je kunt je hamster verkopen op Marktplaats, er is geen enkele wet die je tegenhoudt.

Wat ik me dan afvraag: kennelijk had jij je tevoren niet goed geïnformeerd, en dat is erg jammer, want daar heeft een huisdier m.i. wel recht op. Het is geen broodje kaas.....
Sorry voor de kritiek, maar op deze manier worden zo ontzettend veel dieren aangeschaft en weer weggedaan: dat vind ik een heel groot punt en wil ik hier gezegd hebben.

Verder: je hebt die info op internet gevonden, maar betekent dat ook, dat die info juist is voor jouw hamster? Binnen de soort hebben alle hamsters verschillend karakters: ook niet 1 mens is gelijk aan een ander.

Op marktplaats zetten is een optie, maar dan weet je niet waar hij terecht komt. Als je daar toch toe besluit, vraag er dan wel geld voor en hetzelfde bedrag als je ervoor hebt betaald in de winkel: mensen gebruiken hamsters ook als voer voor hun dieren (slangen bijvoorbeeld).
Misschien kan je hem terug brengen naar de winkel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dikke plus!
Terugbrengen vind ik inderdaad een goede optie. Dan is de kans idd kleiner dat Hammie de hamster voer wordt voor Sissie de slang...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je!
Ivana
12 jaar geleden
Het nadeel van terugbrengen naar de winkel is voor de dierenzaak: het moet tijdelijk in quarantaine gehouden worden in verband met eventueel opgelopen ziekte. Doen ze dat niet, dan zijn ze niet goed bezig. Doen ze het wel dan is dat een investering en kan je moeilijk verwachten dat je ook het aanschafbedrag terugkrijgt
Ik zou Melllaniex adviseren eerst een tijdje goed bezig te zijn met het tam maken. Ook al is het een snel diertje, dan zal hij, eenmaal tam, ook snel naar je toekomen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben ik met je eens Ivana! Ze heeft gekozen voor deze hamster en het is helemaal niet gezegd, dat ze hem niet tam kan krijgen.
Geld ervoor vragen betreft ook verkopen op MP, niet bij terugbrengen naar de dierenwinkel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik ben het helemaal met jullie eens.
ja, dat mag maar je kan ze niet voor veel geld verkopen, kijk maar eens op bijv. marktplaats, daar geven ze hamsters gratis weg!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien als je hem tam maakt, rent hij niet meer voor je weg.
en heel veel hamster rennen weg als je hem eruit wil halen.
ik zou hem gewoon houden.
maar verkopen kan ook...
marktplaats.nl