Hoe verander je het sloopgedrag van de hond?

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik heb een stafford reu bijna 2 jaar en is niet geholpen en door zijn vorige eigennaar in de bensch opgevoed .In verband een Jack russel teef die tegen ging vechten .Nu heb bijna 5 maanden maar zo gauwe als hem buiten ze bench laat wordt wild en sloop alles zelf me half tuin .Hoe kan hem rustige krijgen ?

Toegevoegd na 4 uur:
Dit is me hond echt een lieverd behalven dan het slopen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

hoeveel loop je met je hond? kan ie raggen, spelen met andere honden, naast de fiets lopen, zwemmen en dat soort dingen om zijn energie kwijt te raken?

zit ie alleen in de bench als je weggaat of ook op andere momenten? het zijn actieve honden, dus als ie gaat raggen in je tuin dan corrigeer je de hond. je zegt nee en loopt naar hem toe. kwestie van vol houden, hij wordt vanzelf een keer moe. flink bewegen vooraf kan helpen. niet nee blijven roepen maar wel naar hem toe blijven lopen.

onder tussen kijk je of ie te porren is voor een balletje of ander speeltje waar ie zich op kan leven.

zo te horen heb je geen controle over je hond, en vanaf een afstand is het dus niet op te lossen. de oorzaken van dit gedrag liggen dieper dus ik raad je aan om een gedragstherapeut in te schakelen. er kunnen vele oorzaken zijn.

of ie geholpen is maakt dus geen hol uit. deze honden gaan lang niet altijd samen met andere honden als je het niet weet te sturen. het zijn namelijk honden die een kick krijgen van vechten. ieder die een dergelijke hond aanschaft moet weten wat dit in zal houden. dit soort honden zijn dus doorzetters, en een harde aanpak zal ook die kick teweeg brengen.

niet zelf aan klungelen dus, maar hulp inschakelen voor deze doorzetters met super karakter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb iedere van deze honden gehad vrouwtjes maar daar had dit probleem niet mee .Hij kan heel goed met andere honden spelen daar is geen probleem mee .
alleen kan niet geen katten zien of hij rent er achter aan mar dan wild er alleen mee spelen want hij kwispelt met ze staart .En als een ander hond hem bijt groter honden zoals herders doet niet eens iets terug. als maar lawaai hoort buiten wild alweer naar binnen dan loopt die te rillen als rietje .hij heeft zelf momenten dat niet eens naar buiten wild dan moet ik hem echt over de drempel sleuren .
Weet echt heel veel deze honden maar ik kan echt van zijn gedrag geen hoogt krijgen .Er zijn kennissen die zeggen dat ik hem moet laten helpen maar dat dan even moet wachten tot uit zijn pubertijd is want daar zit hij nu in zeggen ze.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
pubertijd is b shit want een hond kan je ELK moment wat leren. in de pubertijd gaan er dingen op de harde schijf. de hond bepaald zijn positie namelijk. zo te horen heeft je hond bepaalde angsten. de reden ervoor laten zich wel raden. de hond is dus onzeker en je zal duidelijk moeten zijn (maar wel op een manier die fair is uiteraard) je gedrag moet ten alle tijden voorspelbaar en redelijk zijn, dan kan je de angst eruit krijgen. het kwispelen en spelen met katten is geen garantie op een goede afloop tussen hond en kat. weet niet of je ooit 2 van deze honden hebt zien knokken? ze kwispelen er gewoon bij (dit doet die adrenaline kick) goed te horen dat je hond niet dominant is. lekker laten donderjagen met anderen honden. dan probeer je het nog een keer in de tuin. gebruik geen zware stem en schreeuw niet (hij is al angstig) de hond moet luisteren omdat het kwartje valt, niet omdat je zo streng klinkt (dit is een voorbeeldje dus, zeg niet dat jij dit doet) juist de pubertijd is een moment om gedrag om te buigen. hoe langer je wacht, hoe meer het gewoonte gaat worden. elk ding waar het mis gaat is een kans om het gedrag te veranderen naar gewenst gedrag, dus er is geen enkele reden om te wachten. sleuren over een drempel gaat niet helpen. hiermee vererger je het probleem. doe de hond aan de riem, ga zelf over de drempel. riem aan de onderkant vand e hansband zodat ie niet blauw aanloopt, en een zekere spanning op de riem. je kijkt niet naar de hond, je zegt niets tegen de hond maar je wacht af. hij zal ZELF de stap moeten zetten over de drempel. dát is het moment waarop ie kan ervaren dat er niets engs is. dit is gewoon niet af te dwingen.
is ie eenmaal over de drempel (niet reageren op blaffen, janken en gillen, dit is niets meer dan het uiten van de angst) dan beloon je met een brokje (associatie leggen naar iets positiefs) en beloon je hem ook met stem en met aanhalen. 3 dubbel dus. als het kwartje valt kan je het door interval langzaam afbouwen naar alleen een beloning met je stem. mocht je in de buurt van Apeldoorn wonen wil ik eventueel wel met je meekijken waar het fout gaat en wat tips geven.
Rieneke1
12 jaar geleden
plus-infuusje :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hihi :) dank je!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
O ik woon zelf in de meern maar me vriend daar in tegen in apeldoorn.

Andere antwoorden (2)

Het slopen van honden is vaak een teken van verveeldheid. Ik weet niet welke hond je hebt, maar actievere rassen zal je toch minimaal een uur flink moeten laten bewegen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat je moet beginnen met het castreren van je hond. Door het wegvallen van het testosteron zal hij al een stuk rustiger worden op den duur, dus ook een stuk handelbaarder.
Staffords zoals je weet zijn hele lieve actieve honden en mits ze niet stak zijn getraind hele onstuimige honden.
je ziet zelf ook het verschil tussen de teefjes en reuen. en het verschil dat testosteron met zich mee brengt.

Dus niets ahhh zielig. castreren die reu!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een andere hormoonhuishouding kan idd verschil maken. maar een hond kan ook bep gedrag eigen hebben gemaakt. een compleet klokkenspel hoeft dus geen verschil te maken, het is dan puur de opvoeding. zonder ballen sloopt een hond niet minder en scheurt niet minder door de tuin (alhoewel wat het laatste betreft zal het de eerste dagen wel minder kunnen zijn) ;-)