Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kun je gemakkelijk een kitten addopteren

Hoi,

Ik ben een jongen van 16 en ik zou graaf een kitten voor mijn zus willen addopteren. Mijn ouders mogen hier nog nie. Achter komen en ik wil het helemaal zelf doen. Hoe doe ik dit zonder al teveel moeite??

Mvg

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
578

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het makkelijkste is bij een asiel.Daar weten za vaak niet waar ze met de beestjes heen moeten, zoveel kunnen er binnen komen. Een goed asiel zorgt ervoor dat het beestje zich niet meer kan voortplanten & dat het alle inentingen heeft gehad.

Je kan dit overigens niet zomaar doen zonder dat je uoders er vanaf weten. Buiten dat je op jouw leeftijd bij een asiel het beestje zonder verklaring van ouders niet mee krijgt, zullen het toch je ouders zijn die eigenaar / beheerder zijn van het huis waar jullie wonen, en dus iets te zeggen hebben over het al dan niet houden van huisdieren. Je wilt niet een beestje kopen waarvan je ouders later zeggen: Die blijft niet, breng terug. Niet leuk voor jou, je zus. Maar nog het minste voor de kitten die alleen maar in de stress raakt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Vaak hangen er in de Albert Heijn of andere supermarkt in de buurt op het 'Aangeboden/gezocht' prikbord wel briefjes waarop kittens worden aangeboden, voor niks. Vaak is dit ook nog in de buurt. Een oplossing met minder moeite bestaat denk ik niet.

Tweekaz.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vraag het eens na bij een dierenwinkel, dierenartsenpraktijk of asiel in je buurt. Vooral dat laatste is waarschijnlijk een goede optie omdat juist in het asiel vaak veel ongewenste / overgebleven / gevonden kittens worden aangeboden. Woon je toevallig in de buurt van Amsterdam dan is een bezoekje aan het beroemde drijvende kattenpension (waar iedere rondvaartboot langskomt, ik weet alleen even niet uit mijn hoofd in welke gracht de boot ligt) misschien ook de moeite waard. Succes ermee en vooral alvast veel plezier met je / jullie kitten!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
soms ook bij dieren asielen , want helaas in de zomer zijn ze over vol met dieren (mensen die lekker op vakantie gaan en laten hun dieren achter!). Probeer de dieren bescherming (bij jou in de buurt) te bellen. Maar in ieder geval, je moet NOIT een dier kopen bij een particulier! Want niemand mag geld verdienen met het verkopen van dieren. Succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je zus ook nog thuis woont zou ik dit wel met je ouders overleggen. als zij het goed vinden kun je aangeven dat je dit zelf wilt regelen. een asiel is de beste optie denk ik. je betaald er wel voor maar je bent verzekerd dat ze alle prikken ed hebben gehad. succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Marktplaats staat helemaal vol met gratis kittens!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding