Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

vogels in de woonkamer, is dit slecht voor je gezondheid?

Een aantal kweek koppels prachtvinkjes in een broedkooi, kan dit betreft stof, schadelijk zijn voor je longen?.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
10.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Als je astma hebt wel. Er komt nogal wat stof van vogels af. Ik zit als ik mijn moeder bezoek nooit vlak bij de kooi want moet dan altijd niezen. (Heb geen astma).

Toegevoegd na 3 minuten:
Vogelkwekers die dus veel met vogels in aanraking komen kunnen duivenmelkerslong krijgen. Je longen raken dan zo vol met stof dat de longfunctie kan dalen. Maar dan moeten het veel vogels zijn en je moet er veel mee in aanraking komen. Als je genoeg lucht op een dag en er niet dicht op gaat zitten valt het wel wat mee.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is niet slecht voor je gezondheid, als je alles goed schoonhoudt.
Tenzij je allergisch bent voor vogels of een stofallergie hebt.
Overigens: vaak wordt gezegd dat mensen met astma problemen zouden hebben met vogels binnenshuis. Ik heb astma en een vogel: geen enkel probleem!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb vrij lang parkieten gehad. toen ze op mijn slaapkamer stonden kwam mijn bronchitis terug, in de woonkamer had ik er totaal gene last van.

wel goed schoonhouden en luchten, zonder dat de vogels op de tocht zitten
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding