Warom is een teckel zo klein en zo lang?

Ik ben Loes en ben 9 jaar ik twee honden een teckel en een heidewachtel

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.6K

Antwoorden (2)

Een teckel is gefokt om op dassen te jagen. Daarvoor moeten ze in het dassenhol. Ze hebben net zolang gefokt met honden, zodat er een kleine lange hond, is ontstaan. De teckel. (dashond) Het zijn dus echte jachthonden die zelfstandig op jacht gaan. Daarom komt het wel eens voor dat de teckel tijdens het uitlaten, er in zijn eentje vandoor gaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En konijnen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zelf ook reeen. Konijnen ook. Dat had ik in de eerste instantie, maar het heet een dashond, en dat is de oorsprong.
Ivana
12 jaar geleden
Daarom moet je een dashond, teckel of kleine terrier in het bos of veld zijn halsband afdoen. Mocht hij dan toch een hol in duiken, dan blijft hij onder de grond niet met zijn halsband ergens achter haken (wortels), waardoor hij niet meer naar boven kan !!!!!
De Dashond, in België en Nederland beter bekend als de Teckel, is van oorsprong een jachthond die gebruikt werd om vossen en dassen in hun hol te volgen.

Zijn lengte en korte poten, die in feite een erfelijke afwijking waren, kwamen daarbij goed van pas. Om ook goed op konijnen te kunnen jagen, werden er kleinere Teckels gefokt.

Toegevoegd na 10 minuten:
Dit is Gipsy, het schattige kleine teckeltje van mijn zoon.