Zodra mijn hond de kans krijgt poept hij op ons bed aan de kant van mijn vriend, waarom??? Ik heb al een traphekje geplaatst . help !!!!

Mijn hond is een reu van 3 jr ... helemaal gezond en erg lief maar soms ook dominant..

Toegevoegd na 2 uur:
Dank je wel voor alle antwoorden , en voor Ivana .. Hij mag normaal nooit naar boven , "verboden gebied" we hebben zelfs een traphekje voor de tijden dat we het zelf niet in de gaten kunnen houden .. als we met zn alle thuis zijn is hij absoluut onderdanig .. het is alleen als we niet thuis zijn ( en vergeten het traphekje dicht te doen ) het is zo moeilijk om hem iets af te leren als we hem niet kunnen corrigeren omdat we op dat moment niet thuis zijn ... we snappen alleen niet waarom hij op ons bed poept terwijl hij er nooit mag komen ... Buiten luistert hij ontzettend goed , als we gaan wandelen is 1 x roepen voldoende om hem weer bij ons te laten komen ...
Op dat op bed poepen na is het een WERELD hond :-)
Nog advies ? :-) Ik hoor het graag ...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.2K

Het beste antwoord

Zeker als je hond geneigd is tot dominantie, moet je heel duidelijk zijn. Hond blijft beneden, boven is verboden terrein. Jij en je vriend zijn de baas. Dus: jullie eten eerst, jullie gaan eerst naar binnen, dan hij pas. Als je hond uitlaat, geven jullie de richting aan, niet de hond. Zoek eens op internet voor meer tips op dit gebied, of ga een cursus met de hond doen. Als je dit gedrag niet de op indrukt, zal het alleen maar erger worden!
Let ook op jouw eigen toon tegen je vriend (gevoelig terrein, ik weet het). Als jij hem afblaft en hij geneigd is te volgen, merkt de hond dat ook. De hond weet heel goed wie de baas is in huis!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

teken van dominantie, hij doet zijn behoefte in bed, dit moet je zo snel mogelijk verbieden, dit doe je door consequent te zijn, jij bent de baas !!! jouw hond denkt dat ie alles mag, nee er zijn voorwaarden, zie link
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Laat vooral ook je vriend zich ten opzichte van de hond dominant gedragen.
Als je vriend de hond ook "bazig" behandelt dan zal de hond beseffen dat hij nummer drie op de sociale ladder is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met deze hond moet je terug naar af. Het feit alleen al dat hij op bed mag, is een teken dat jullie/jij de hond teveel beschouwen als een gelijke.
Sommige honden kunnen dit aan, maar 90% van de honden weet hier een slaatje uit te slaan en eisen steeds meer privilege's.

Hij legt op bed zijn geurspoor over dat van je vriend. Zijn bedoeling is je vriend ervan te overtuigen dat niet hij, maar de hond zelf rechten heeft. Letterlijk bedoelt de hond: oprotten.
Dit klinkt waarschijnlijk fors, maar is gewoon de wet van de natuur. De hond die de boventoon voert zal die wet hanteren, zonder zich om huiselijke regels te bekommeren.

Behandel hem dus als hond. Neem hem alle rechten af en laat hem alle commando's correct opvolgen. Hij moet jullie beiden vrije doorgang verlenen. Hij moet komen als hij geroepen wordt. Hij moet zijn eten krijgen als jullie zelf gegeten hebben en rustig wachten tot hij aan de beurt is. Trekken aan de lijn is verboden. Aanslaan om de roedelleider te waarschuwen mag, maar blaffen is verboden. Ik kan er een boek mee volschrijven. Ik hoop dat je begrijpt waar het om gaat.

Dit gedrag is binnen één enkele dag te wijzigen als je je als roedelleider opstelt en je vriend daarin meeneemt. Kan je dit niet alleen af, neem dan een opvoedingstherapeut voor honden in de arm, of koop op zijn minst een goed boek.
Een hondencursus zou ook absoluut geen kwaad kunnen.

Succes!

Toegevoegd na 34 minuten:
Naar aanleiding van je uitbreiding van de vraag: het is dus nog niet helemaal tot hem doorgedrongen dat het bed verboden terrein is. Om dit duidelijk te maken zal je zelf dus ALTIJD het hekje moeten dichtdoen.
Als je een ruimte hebt die je kunt afsluiten, een keuken bijkeuken of huiskamer, moet je de hond niet meer gunnen dan deze afgesloten ruimte als je weg bent.
Je hond hoeft niet het hele huis te bewaken, dat drijft een dominante hond tot daden die niet gewenst zijn.
Ivana
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+!
Miss heb je het niet af geleerd dus je moet hem het meteen als je het ziet doen ander weet hij niet waarom hef word gestraft dus probeer als die naar je bed aan het lopen is kijken wat die doet en hem dan straffen