Hoe slecht is deze kat eraan toe??

Ik liep net op een kinderboerderij en daar liep een kat die er niet zo best uit ziet rooie ogen iets aan ze neus. Maar hoe ernstig is het of is het gewoon ouderdom hij is ook erg mager. Maar het zit me niet lekker :(

Gr

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ziet er niet goed uit inderdaad, oogontsteking misdchien
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Overigens was het wel een hele lieve kat die op je schoot kwam zitten en die heel knuffelbaar was
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je de dierenambulance al gebeld? Wat zielig zeg en goed dat je, je over het katje ontfermd.
Rieneke1
12 jaar geleden
die neus baart me meer zorgen dan de ogen.
zou huidkanker kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Och jeetje wat een hummeltje!
Hij mist een stukje neus lijkt het wel?
Neem hem alsjeblieft mee naar de dierenarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waar is die kinderboerderij? Als jij hem niet mee kunt/ durft nemen, wil ik het nog wel doen, als het te bereiken is voor mij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@rieneke, Ik zag ooit een rode kater met niesziekte het asiel binnenkomen die ook zo'n kapotte neus had en dat bleek de hond te doen van het baasje, die likte de korstjes eraf, steeds weer en toen ontstond er zo'n soort plek.
Maar huidkanker is ook zeer zeker een optie, dat ben ik met je eens.
Rieneke1
12 jaar geleden
wicca, hopen maar dat het meevalt idd!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
goed van je! Ik zou wel proberen snel te handelen. Niets is zo zielig als een ziek dier, het voelt zich ellendig, heeft pijn, en kan zelf niets doen. Zo zielig! Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb net de dierenambulance gebelt heel vriendelijk allemaal ik heb wel gezegd dat ik de eigenaar nog niet benaderd heb. na wat vragen beantwoord te hebben zei ze dat ze erachteraan gingen. toch wel een fijn gevoel nu hopen dat ze het ook echt gaan doen bedankt voor jullie reacties allemaal
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien moet dit ook wel even gemeld worden bij het Landelijk Coördinatiepunt Keurmerk Kinderboerderijen

Alle Haagse stadsboerderijen, behalve Landzigt, hebben het Keurmerk ‘Erkende Kinderboerderij - Goed voor elkaar’ van het Landelijk Coördinatiepunt Keurmerk Kinderboerderijen. Deze organisatie geeft dit keurmerk en toetst het. Dit keurmerk laat zien dat de stadsboerderijen voldoen aan de specifieke wet- en regelgeving binnen hun sector. Ik kan alleen geen adres vinden van die organisatie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoort de kat eigenlijk wel bij de kinderboerderij? Stel dat die net is aan komen lopen? Dan kan die kinderboerderij er ook niets aan doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan maar dan kan de dieren ambu hem alsnog meenemen hij heeft verders geen bandje op
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In dat geval hopen dat ie gechipt is en zijn eigen baasjes hem missen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gelukkig is het beestje dankzij jou nu in betere handen.
Ik hoop dat ze er weer boven op kan komen.
Je hebt gedaan wat je kon, super.
Rieneke1
12 jaar geleden
dutchcore, weet je al wat meer, of ben je nog een keer gaan kijken?

Antwoorden (4)

niesziekte en je moet de dierenambu bellen....nu! OOk al is de kat van de boerderij...als ie er zo bij loopt is de kans klein dat ze er iets aan gaan doen.
Je kunt vragen of ze de kat laten behandelen, maar ik maak heel vaak mee, dat hierna, die vraag, de kat op mysterieuze wijze verdwijnt.

Toegevoegd na 7 minuten:
Dit omdat ze veel mensen met schijt aan katten de bui meestal wel voelen hangen als mensen om behandeling vragen. Als je gaat vragen moet je ook vragen of er bewijs is van behandeling, een da rekening of medicatie.....mensen die hart voor dieren hebben, snappen je vraag en zullen zonder problemen willen bewijzen dat ze goed zorgen voor hun beest. Maar beter is het om de dierenambu te bellen, die kunnen dit beter regelen en ook de juiste stappen ondernemen.
Maar erg fijn dat er nog mensen zijn die zich zorgen maken over de zieke beestjes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
c+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb net de dierenambulance gebelt heel vriendelijk allemaal ik heb wel gezegd dat ik de eigenaar nog niet benaderd heb. na wat vragen beantwoord te hebben zei ze dat ze erachteraan gingen. toch wel een fijn gevoel nu hopen dat ze het ook echt gaan doen bedankt voor jullie reacties allemaal
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee joh! Jij bedankt! goed gedaan! Ik hoop dat alles goed komt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de duimpjes zijn te klein voor de duim die ik je gegeven heb.Kan ik hem over de post sturen ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1!!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Yann1, past ie wel door de brievenbus dan? hahah bedankt!
Het enige wat je moet doen is de Dierenambulance bellen en de kat vangen.
Het Dier lijkt mij ernstig ziek.
Zij heeft dringend medische hulp nodig.
Heel veel succes ermee
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb net de dierenambulance gebelt heel vriendelijk allemaal ik heb wel gezegd dat ik de eigenaar nog niet benaderd heb. na wat vragen beantwoord te hebben zei ze dat ze erachteraan gingen. toch wel een fijn gevoel nu hopen dat ze het ook echt gaan doen bedankt voor jullie reacties allemaal
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
super dat je meer doet dan het zielig vinden van de kat en er ook echt actie onderneemt!!!!
de ontstoken ogen zijn nog tot daaraan toe, maar hoe de neus eruit ziet baart me zorgen.
je geeft aan dat de kat daarnaast ook nog zeer mager is.
dit beestje heeft dringend medische verzorging nodig.
pak de kat bij kop en kont, neem 'm mee naar je huis, en laat hem daar ophalen door de dierenambu als zijnde zwerver.
misschien niet netjes, maar ik zie te veel misstanden bij kinderboerderijen helaas.
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed idee, maar dan moet ze nu wel de foto verwijderen en evt ook de vraag, anders "kan" ze nog een probleem krijgen....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alsof de eigenaar van die kinderboerderij toevallig op deze site komt en toevallig die foto ziet..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die neus is idd ook wat mij het meest zorgen baart! het lijkt wel alsof er een heel stuk vanaf is!
Arm beestje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee, maar andere bezoekers mss wel, mss nog meer bezorgde mensen die googlen op zieke kat kinderboerderij.......ik heb hier ook ooit een tuin herkent van een foto...dus de kans is er altijd.
Rieneke1
12 jaar geleden
covered, ik vermoed een plaveiselcelcarcinoom, huidkanker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zou goed kunnen rieneke, ik ben er niet zo in thuis! Maar ik zie wel dat het niet goed zit met dat hummeltje.
Ik wil weten waar die kinderboerderij is, als het niet aan de andere kant van het land is, wil ik het beestje daar zelf nog wel weghalen en naar de dierenarts brengen.
+je trouwens, had ik nog niet gedaan.
Rieneke1
12 jaar geleden
bedankt covered! vraag het vraagstelster anders even via pb.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb net de dierenambulance gebelt heel vriendelijk allemaal ik heb wel gezegd dat ik de eigenaar nog niet benaderd heb. na wat vragen beantwoord te hebben zei ze dat ze erachteraan gingen. toch wel een fijn gevoel nu hopen dat ze het ook echt gaan doen bedankt voor jullie reacties allemaal Omgeving
Naast Hoeve Bijdorp ligt het Heempark H.J. Bos. Het Heempark is een van de meest gevarieerde groengebieden van Den Haag.
Adres & contact
Loosduinse Hoofdstraat 1184a
2552 AV Den Haag Telefoon: (070) 397 93 13
Rieneke1
12 jaar geleden
en nu allemaal een brief schrijven!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb zojuist een bericht hierover verstuurd op http://www.skbn.net/contact/skbn/stichting-kinderboerderijen-nederland
Ik hoop dat zij dit verder oppakken.
Rieneke1
12 jaar geleden
bericht verstuurd!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga ik ook doen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en nog een bericht verzonden :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik ook!
HEEL beroerd!!!

dit dier moet gelijk naar de dierenarts!!!! pas wel op want niesziekte is heel besmettelijk. de tekenen hiervan zijn overduidelijk!!!