scheurtje in voetbed poes wat moet ik doen ?

mijn poes loop al een paar dagen met haar pootje steeds op te tillen ,nu zie ik dat er een scheurtje zit op het voetbed ,ik zie eigenlijk niet meer als beetje opgedroogd bloed ,weet iemand hoe ik het kan verzachten voor haar want ze heeft er kennelijk toch pijn aan .verbandje is geen optie is er vlugger af dan aan .

12 jaar geleden
5.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat dacht je van de dierenarts? Laat dat beestje niet onnodig pijn lijden. We laten jou toch ook niet dagen met een pijnlijke voet rond lopen.
luna400
12 jaar geleden
nou zeg raamklaza zo hoef je echt niet te reageren hoor mijn dieren zijn mijn alles mn laatste euro zou ik nog besteden aan hun ,hou aub zn opmerking bij je .en omdat ik het eerst hier vraag is omdat ze een hekel aan de kliniek heeft en ik heb t ontsmet .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik een snee heb ik mijn voet en daar dagenlang last van heb ga ik ook niet naar de huisarts raamklaza..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waar je wel aan moet denken luna 400, dat geneesmiddelen voor mensen niet altijd goed is voor dieren. Bepaalde stofjes kunnen voor dieren giftig zijn, denk maar aan paracetamol. Je kunt middeltjes voor ontsmetten of wat dan ook wat je gebruikt voor dieren het beste bij of de da of een dierenwinkel kopen.

Antwoorden (4)

Even naar de dierenarts. Als het wondje steeds opengaat omdat ze er op loopt dan kan het makkelijk gaan ontsteken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik zou het regelmatig even invetten met uierzalf (de zalf, dus niet de creme).
dat verzacht, heeft een ontsmettende werking, en het kan geen kwaad als poes er aan likt.
mocht het een buitenpoes zijn, dan even binnenhouden tot het geheeld is.
met een paar dagen zou dit op moeten knappen, anders even naar de dierenarts maandag.
Rieneke1
12 jaar geleden
luna400
12 jaar geleden
dankje rieneke ja ben net ff naar drogist geweest voor ontsmettings middel en zn spuitbusje soort pleister ken je dat ze vond t niet leuk maar ja ff kijken wat t doet maar als ze hard loop of aan dr krabpaal zit gebruik ze alle twee haar pootjes .
luna400
12 jaar geleden
en nee ze komen niet buiten dus echt vies kan er niet in komen dat scheelt ook weer
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
Toch wat verband erom doen, een wond is snel besmet. Als je het beestje in de gaten houd en om het verband een sok doet die je met tape afwerkt. komt het wel goed. hou het beestje wel binnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
luna400
12 jaar geleden
ik heb het geprobeetd met verbandje en sok maar ze zit net zolang bezig tot ze t er af heeft .ze ga nooit naar buiten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nog een keer proberen en een waterspuit in huis hebben.
Is ze er mee bezig, aan het trekken ofzo. Sproei haar dan een beetje. Een van de methodes op katten dingen af te leren
miss ook eens goed kijken ofdat er niks in het wondje zit, een splinter of zo
en voor de rest dagelijks goed ontsmetten, als je ziet dat het zwelt en-of warm wordt, toch eens bij de dierenarts lansgaan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
luna400
12 jaar geleden
ik heb goed gekeken en schoongemaakt is verder niks te zien ,maar vandaag loop ze er al meer op .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dan gewoon verder ontsmetten
binnen een paar dagen zal je er nikks meer van merken
succes