Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat kan ik doen aan een kat die jeuk heeft en zich kaal plukt?

Ik ben al bij de dierenarts geweest en ze heeft verschillende injecties en Antibiotica gehad, maar het helpt allemaal niets.
Voer heb ik ook al gewisseld, had ook geen effect.
Wie herkent dit en heeft tips waar ik nog iets mee kan.
De kale plekken zitten rond de hals en nek en ze maakt verder geen zieke indruk.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En hoe zit het met de vlooitjes! Mijne doen het ook namelijk, als ze bugs hebben!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja ik ben al regelmatig aan het ontvlooien, maar de plekken in de nek zijn open en daar wil ik geen vlooienspul op druppelen.
Ze is nu 2 jaar en heeft het nog nooit eerder gehad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Allergie kan zomaar opeens ontstaan he, ook bij mensen. Dan zou ik zon lelijk vlooienbandje nemen om die monsters uit te roeien, stop ook een stukje in je stofzuiger. Succes!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

bij kale plekken in de hals en nek denk ik allereerst aan voedselallergie.
je zegt dat je van voer hebt gewisseld, maar was dat hypoallergeen voer, en heb je het 8 weken gegeven, zonder iets anders ernaast?
mocht je dat nog niet hebben gedaan, dan zou ik daar mee van start gaan.

Toegevoegd na 8 minuten:
via je dierenarts kan je viatop bestellen, van boehringer-ingelheim.
is een gel die erg goed werkt tegen de jeuk.
(Lees meer...)
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb nog een kat, mag die dat voer ook?
En ze heeft de jeuk en plekken 2 maand geleden pas voor het eerst gekregen. Kan het ook van teken komen?
Bedankt dat je meedenkt hoor!
Rieneke1
12 jaar geleden
je andere kat mag dat voer ook, geen enkel probleem.
zo'n allergie kan ineens optreden, terwijl de kat het voer al jaren eet, en het er goed op deed.