Mijn hondje ( maltees leeuwtje) staart me vaak aan.. wat kan dit zijn? zie extra uitleg.

Vaak zit die me zomaar aan te staren, doet dan zn tongetje naar buiten, likjes over zn neus enz. Ook al geef ik hem aandacht, dan gaat zn hoofd weer even naar beneden en vervolgens richt die zijn ogen weer naar mij, om weer te gaan staren. Wat kan dit zijn? hij hoeft op zo'n moment niet naar buiten, niet perse wanneer ze eten krijgen, of iets anders wat ik me kan bedenken. Wil die gewoon meer aandacht of?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (4)

Wat is de sekse van de hond? Honden zijn net mensen, ,soms raken ze opgewond door hun baas als die in een bepaalde postuur zit, etc etc. Maar dit gebeurt vooral tussen vrouwtjes honden en mannen, en mannetjes honden en vrouwen bijv.

Ik zou eerst checken of hij niet gewoon hitsig is. De beste oplossing hiervoor is gewoon een andere hond nemen, zodat hij gezelschap heeft. Of hem meer buiten rond laten lopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is een vorm van fixatie. dit is niet meteen een slecht ding, maar let er wel op dat hij jou niet gaat claimen.
Het is vaak een vorm van controle houden over een object.
Je ziet het vaak bij voedsel. Als ze heel erg gericht zijn op voedsel, dan gaan ze het met de tijd claimen en dan mag niemand er meer aanzitten.

Ik zou eens kijken wat er gebeurt als je hem gewoon negeerd? Niet aankijken en geen aandacht schenken.
Het is natuurlijk niet leuk voor het beestje als hij jou constant in de gaten moet houden, terwijl hij lekker kan spelen. ( ongeacht of je er verschrikkelijk leuk uitziet ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hij kijkt op een wat zielige manier, alsof die dus wat wil? en negeren probeer ik wel, maar het is lastig want ik voel gewoon dat die kijkt, met zon zielig kopje.. of ik zie het gewoon verkeerd.
Ivana
12 jaar geleden
Lina19, goed dat je geen jachthond hebt, die kijken altijd zielig. Niks van aantrekken, hij heeft nou eenmaal zo'n gezicht.;)
Het kan zijn om aandacht ja, maar als het een jongen is kan het ook dat hij sexsueel is maar als hij aan je been gaat bewegen kan je hem het beste laten castreren dan is het zo afgelopen , was bij onze hond ook zo.

groetjess.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Laat maar lekker staren. Ze ziet jou als leider, wat goed is, en houdt je gewoon de hele tijd in de gaten. Op zich heeft ze dan te weinig ontspanning. Als jij terug gaat zitten kijken of er te veel aandacht aan besteed, zal het alleen maar toenemen.

Geef je hond waar hij recht op heeft: twee maal daags een ronde van een uur en twee maal een plasronde van een kwartier. Thuis een kwartiertje spelen met wat je dan ook verzint. Goed eten, niet te veel en niet te lang laten staan. Wat niet op is na een kwartier weghalen.

Als dat allemaal gebeurd is, ga je verder de hele dag je eigen gang. Geen aandacht meer aan de hond besteden. Vooral niet de hele dag tegen haar kletsen. Nergens voor nodig.

Je zult zien dat het zich vanzelf oplost. Een hond heeft duidelijkheid en niet de hele dag aandacht nodig. Een hond hoort ongeveer 18 uur per dag gewoon rustig te liggen, te lanterfanten of te slapen.
Ivana