Mijn pup word niet zindelijk wat nu ?

Mijn pup is 7 maand oud en vanaf dat ik de deur buiten ben poept en plast hij binnen en soms plast die op bed als ik thuis ben is hij zindelijk das geen probleem alleen als ik weg ben. hoe los ik dit op ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (5)

Ga naar een goede hondenschool, en laat je uitleggen, hoe bench-trainig werkt. Dit is een tè ingewikkeld probleem om op GV te behandelen, vooral omdat jij begeleiding nodig hebt bij het opnieuw zindelijk maken van je hond. Hier heb je echt een deskundige hondentrainer bij nodig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben het hier helemaal mee eens. Alleen zou ik een hondentherapeut in de arm nemen, die je thuis bezoekt en ter plekke aanwijzingen kan geven.

Dit is volgens mij niet zo zeer een zindelijkheidsprobleem als wel een probleem met het alleen thuisblijven. Je schrijft dat het goed gaat zolang als je erbij bent, dus heeft het weinig te maken met spierbeheersing. Het heeft misschien te maken met verlatingsangst, misschien met woede omdat hij niet wil dat je weggaat (dominantie). Waarschijnlijk heb je hem het alleen zijn niet goed aangeleerd, niet stapsgewijs zodat hij vertrouwen heeft dat je terugkomt. Het kan ook zijn dat hij zich verveelt.

Al deze zaken zijn door ons niet in te schatten. Een hondentherapeut kan dat ter plekke zien. Die kan bovendien zien of je wel of niet verstandig, op een hondse manier, met het dier omgaat.

En vooral, start met een benchtraining. De therapeut zal je aanwijzingen geven. In de bench zal de hond rustiger zijn en zal hij zijn nest waarschijnlijk niet bevuilen.
Sterkte en niet langer wachten, anders slijt hier een lelijke gewoonte in, die heel moeilijk is uit te trainen.

Vraag een therapeut die gecertificeerd is. Er is veel wildgroei op dat gebied omdat het een niet beschermd beroep is. Misschien dat je DA je een goede kan aanraden.
Ivana
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goeie waarschuwing, om vooral niet te lang te wachten ivm. het steeds moeilijker worden van het wegtrainen als de gewoonte langer ingeslepen is !! Sowieso heel goed antwoord +1.
ik ben absoluud tegen de bench. maar in dit geval zou ik een uitzondering maken. honden hebben een hekel aan hun eigen gebied te vervuilen, en als ie er niet van kan weglopen betekent het dus dat ie erin moet zitten. dan houd het meestal wel op. goed blijven uitlaten en buiten overdreven belonen met koekjes oid.
ik heb een westie en bij mij is het toch echt met V en koekjes buiten gelukt.
ga wat vaker dan 4 keer per dag. ga met een pup (want dat is 7 maanden nog) liever elk uur even kort naar buiten. elk plasje is een fikse beloning waard.

succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is lastig als je pup niet zindelijk is. Toch is het heel erg belangrijk dat je hem in een kleinere ruimte zet als je weggaat. Ik lees dat je hond soms op bed plast als je er niet bent, dit betekent dat de omgeving waarin hij zich kan verplaatsen te groot is. Ik heb ook een pup gehad die er lang over deed om zindelijk te worden. Hij sliep altijd in de keuken en deed daar ook zijn behoefte als ik weg was. Ik heb uiteindelijk een bench aangeschaft en dit werkte heel goed. Toch zijn er een aantal dingen die je echt in acht moet nemen. Voer alleen maar brokjes. Laat je pup op gezette tijden uit en beloon hem op het moment dat hij buiten plast of poept. De ene pup is sneller met het kunnen ophouden van z'n behoefte dan de andere pup, ik ben zelfs een periode 's nachts opgestaan en toen het overdag beter ging ben ik steeds een beetje later 'snachts opgestaan, net zolang totdat hij het de hele nacht op kon houden. Als het niet lukt zou ik zeker een contact opnemen met een deskundige.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
is het wel goed alleen brokjes te voeren?
ok de pup zal minder hoeven te plassen misschien, maar vochtinname is toch belangrijk?
ik ben van de katten hoor, van honden heb ik geen verstand.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uiteraard ook water geven!!! Maar ik bedoel daarmee, niks voeren van wat er is overgebleven van de tafel of geen blikvoer en tussendoortjes. Dit kan namelijk de darmwerking ontregelen en het is juist belangrijk dat de pup een bepaald ritme krijgt in z'n poep- en plasmomenten. In brokken zit alles wat de hond nodig heeft.
Misschien een rare gedachte:

Ben je niet te lang weg? Moet de hond niet vaker uitgelaten worden?

Als de hond plast, ga ik er van uit dat hij het echt niet meer kan ophouden.

Ik heb altijd geleerd dat je geen hond moet nemen als je veel van huis bent. Ik heb dus ook geen hond.
Als je kort weg bent, dan misschien toch even van te voren uitlaten.

Als ik op een uitje wegga, ga ik ook even plassen van te voren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal geen rare gedachte hoor, +1