Wat is dit bultje op de oor van mijn hond?

hallo,

ik heb een jack russell

het is een vrouwtje

maar ik heb een raar bultje gevonden op haar oor maar volgens mij is het geen teek

op de foto ziet u het bultje

gr,

Toegevoegd na 11 minuten:
ik heb een kleine foto gemaakt nu staat hij er wel op

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
16.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
We zien geen foto.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Foto??

Het beste antwoord

De foto is moeilijk te beoordelen. Maar al was deze duidelijker dan nog is op afstand nooit te zeggen wat voor een bultje het is. De enige die antwoord kan geven is de dierenarts. Het kan een wratje zijn, maar ook een vetbultje. De diagnose is bij een vetbult meestal vrij eenvoudig. De dierenarts neemt wat celletjes uit het bultje met een injectienaald. Meestal zijn de vetcellen op het microscoopglaasje met het blote oog al te herkennen. Is het niet zo eenvoudig, dan kunnen de celletjes opgestuurd worden voor diagnose.
Ik wil je absoluut niet bang maken, maar het is niet uitgesloten dat het een huidtumortje is. Bultjes nooit onderschatten en liever in een vroeg stadium laten onderzoeken. Dan is behandeling nog mogelijk. En als het iets onschuldigs als een wratje is, ben je in ieder geval gerust gesteld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Misschien een muggenbult.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan verschillende dingen zijn, meest voorkomende is een wratje.
Als je het niet vertrouwd raadpleeg je dierenarts die weet zeker te weten wat je hondje heeft.
Succes