Als een huisratje een deel van zijn staart verliest, wat dan?

Iemand ging vanochtend per ongeluk op zijn staart staan en nu is de buitenkant van zijn staart eraf (ong. 5 cm).
Het bloedde flink, maar imiddels is dat gestopt.
Kan het 'blote' stompje blijven zitten, of moet dat geamputeerd worden?
Heeft iemand hier ervaring mee?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.9K

Het beste antwoord

Als ik het goed begrijp is de punt van de staart van je rat ontveld? Dit is een open wond en heeft zeker behandeling nodig. Vaak sterft het puntje af of raakt het geïnfecteerd en zal het geamputeerd moeten worden. Als er te weinig huidweefsel over is, zal het namelijk niet (goed) genezen. Zie je het zwart worden, dan als de wiedeweerga gaan! Dus ga er zeker mee naar de dierenarts. Geen zorgen, je ratje kan prima met 5 cm staart minder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Naar de dierenarts met je ratje. Deze kan oordelen wat ermee moet gebeuren. Het kan namelijk zo ook makkelijk gaan ontsteken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen ervaring, maar ik zou morgen met je huisratje naar de dierenarts gaan. Daar ga je dan de beste informatie krijgen en kan het ratje verzorgd worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Naar de dierenarts en laten ontsmetten enzo... Verder is het geen probleem, het hoeft niet geamputeerd te worden, wij hadden d'r óók zo eentje ;)