Waar kun je gratis een puppy meegeefpakket krijgen?

Ik wil straks de nieuwe eigenaren een pakketje meegeven met enkele leuke dingen voor hun puppy.Maar kun je die ergens gratis aanvragen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
inderdaad
- zijn niet van mij hoor
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij Eukanuba kun je op internet een heel leuk boekje met tips voor pups aanvragen (gratis) met daarbij een bon waarmee je bij de dierenspeciaalzaak een grote zak puppiebrokjes kunt ophalen, ook gratis.

Het beste antwoord

Je kan bij Royal Canin, en eigenlijk álle bekende, commerciële merken een puppy pakket aanvragen.
Maar wat heb je eraan? Royal Canin is eigenlijk een van de slechtste merken voor voer.

Vrijwel elke hond is gék op eten, maar laat ik nou net de hond getroffen hebben die dat níet is. Staan laten, eet hij het niet? Weghalen en later aanbieden! Hij begint wel te eten! Gold het advies. Zo gezegd zo gedaan, maar na 1 week at hij zijn brokken nog steeds niet. Ondertussen was hij graatmager geworden en werd hij erg sloom. Op dat punt besloten we om hem iets lekkerders te geven. We deden er ham en bouillon(Met stukjes vlees) door de brokken heen: en ja hoor! Hij at! Mijn hond eet dus alleen vlees, zijn me achter gekomen. Met uitzonderingen van hondenkoekjes en beloningen.

Op dat moment ben ik me gaan verdiepen in hondenvoer. Wat zit er nou eigenlijk ín die brokken? Op dat moment had ik me flink verschrokken.
Pak een zak met hondenvoer, uit de supermarkt, of van bij je thuis. Ik weet 100% zeker dat er achter, op de ingrediënten lijst als eerste graan of maïs staat!
Granen? Maar honden zijn toch carnivoren? Wat hebben ze dan aan granen? Om kort te antwoorden: Vrij weinig. Granen zijn goedkope energie leveraars, maar bovenal is het een zeer goedkope vulstof! Er zit graan in, puur uit economisch oogpunt! Verder zijn het niet die hele mooie gele korreltjes maïs, of gouden korenaren, die zijn gebruikt, maar de overblijfselen van verwerkte granen! Er zitten dus nauwelijks meer voedingswaarden aan: vulstof dus.

We gaan verder naar rechts toe op de ingrediënten lijst, meestal komt nu "Dierlijke bijproducten". Tussen haakjes zullen ze ons netjes de procenten van het aantal % vlees geven wat er gebruikt is. Dit zal variëren tussen de 4- en 20%. Dat valt toch mee, toch? Nou, dat ze dit "Dierlijke BIJproducten" noemen, zegt al genoeg. Dit is simpelweg afval, of vlees wat niet geschikt is voor menselijke consumptie.

Denk hierbij aan: Hoorns, poten van kippen, uiers, hoeven en zelfs uitwerpselen! Verder zijn de enige "fatsoenlijke" stukken vlees van dieren die het slachthuis niet eens hebben gehad: doodzieke dieren! Het ergste, en trieste is dat in dierenvoeding uit Amerika (Schrik niet!) de lichamen van ingeslapen katten en honden. Zou jij zoiets eten? Al dit "vlees" wordt bij elkaar gestopt en uitgekookt tot er een substantie overblijft dat men "Vleesmeel" noemt. Dit vleesmeel is dus wat uiteindelijk in de brok komt als Dierlijke Bijproducten. Smakelijk!
Zie Reacties!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk nog even verder op de ingrediënten lijst, zie je een van deze stoffen staan? BHA, BHT of Ethoxiquine? Weg met die brokken! Allen zijn chemische stoffen, Ethoxiquine word zelfs als pesticide gebruikt, en allen zijn verboden voor menselijk gebruik! Waar is dit dan voor nodig? Het word gebruikt als anti-oxidant. Het is wetenschappelijk aangetoond dat Ethoxiquine kankerverwekkend is, het beïnvloed de vruchtbaarheid en kan epileptische aanvallen veroorzaken!? BHA en BHT tasten het zenuwstelsel aan. Nu zal je vast wel enorm geschrokken zijn, en nu? Nu zal je je wel afvragen: Wat nu!? Zijn alle brokken slecht? Nee, dat zeker niet! Maar je kan er van uit gaan dat alle commerciële brokken slecht zijn! Je moet in feite een brok zoeken waar meer vlees in zit als granen, en geen Ethoxiquine, BHT of BHA. Dan ben je al een stuk verder! Verder kan je ervoor kiezen om je hond KVV, BARF of NRV te geven. Aan te raden is om je hond eerst op KVV te zetten voor het ontgiften en voor het aanmaken van de nodige bacteriën om het vlees te verteren, in plaats van steriele brokken… Om nog even terug te komen op brokken: wat is nou eigenlijk het resultaat van brokken geven? Statistisch gezien stijgt het aantal (fatale) gevallen met kanker enorm! Simpelweg door ongezonde voeding! Verder hebben veel honden last van een (graan)allergie. In dit artikel heb ik nog niet eens gesproken over het aantal zout wat erin zit, en de andere chemische stoffen. Maar ik hoop dat dit wel genoeg zegt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is nou de conclusie? Zorg voor een goede brok, zoals: Orijen, Acana, Taste Of the Wild of Dog Lovers Gold. Wil je eens een keer KVV proberen? In je supermarkt, in de vriezers, is "Smuldier" te vinden. Een héle goedkope KVV. Een van de slechtste KVV's, maar zeer zeker véél beter als menig brok! Ze zijn te kopen voor 60 cent per 800 gram! Het enige nadeel wat ik kan bedenken is dat je de dag van te voren het vlees al moet uitleggen! Meer info? Even reageren in dit topic, ik wil ook zeer zeker informatie over BARF en NRV geven. Dit bestaat uit stukken VLEES. Écht vlees. Dus van de supermarkt, poelier of (islamitische) slager. Denk eraan dat honden geen varkensvlees mogen, en geen botten die bewerkt of verwarmd zijn geworden! Dragen delen(Poten etc.) zijn ook énorm slecht voor de tanden. Mijn hond staat momenteel deels op KVV, en deels op BARF. Hij krijgt kippennekken, wildkarkas en hazenkarkas, met KVV dus. In KVV zit veel orgaan, en weinig spiervlees. Hou daar rekening mee! Dus nogmaals: meer info? Plaats maar een reactie! Dus samenvattend is het eigenlijk niet echt aan te raden om je pupkopers zo'n pakket mee te geven. Stel het zelf samen! Of bestel bijvoorbeeld bij verschillende fabrikanten puppy pakketten en haal er alles uit wat je goed vind. Zoek een aantal artikelen op die je nuttig vind, print die uit en doe die in een hoesje. Tasje er omheen en klaar!
Rieneke1
12 jaar geleden
sinds de gekke koeienziekte worden er geen destructiedieren meer verwerkt in dierenvoeding.
destructiedieren worden nu verbrand om stroom op te wekken.
verder ben ik het helemaal met je eens.
royal canin heeft een zeer geoliede reclameafdeling, overal zitten ze bij.
mijn katten krijgen deels brokken, maar met tocofenolen als bewaarmiddel, en met een redelijk percentage vlees.
verder krijgen ze dagelijks vlees; gemalen kippenkarkas, soepvlees, eendagskuiken, lamshart enz.
beter voor de darmflora en de zuurgraad van de urine ook.
goed dat je dit hier aankaart, +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje! Mijn hond krijgt -zoals er in stond- KVV met vleesbotten. Het is belangrijk dat een jong -opgroeiend- dier fatsoenlijk te eten krijgt! Hier in de buurt lopen nog 2 witte herders die op Royal Canin staan(Had ik gevraagd). Toen ik ze voor de eerste keer tegenkwam vroeg ik zo:
En dat is een kruising Labrador Witte herder? Toen keek die man me aan alsof hij net een ei had gelegd en zei "Nee, dit is gewoon een witte herder". Ik schaamde me kápot. Die witte herder was énorm dik en was enorm geel. mijn hond is prachtig slank, je ziet zijn ribben niet maar voelt ze wel. Verder is hij stevig gespierd. Precies zoals hij moet zijn. En natuurlijk spierwit, behalve dan de wildgroei op zijn rug. Maar dat is genetisch bepaald. Veel mensen klagen dat hun hond het niet goed doet op vers, maar besef dat het lichaam van je hond bezig is met ontgiften! Verder moeten er eerst meer bacteriën in de maag van je hond komen voordat hij z'n niet zo klinisch schone voedsel kan verteren! Dat heeft tijd nodig. Bij mijn hond duurde dat zo'n 3 maanden.

Andere antwoorden (6)

Of je die ergens gratis kunt krijgen zal best wel,maar je kunt ook zelf iets samenstellen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Google staat er vol mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En wat is leuk om erin te doen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt een zakje puppybrokjes,een leuk speeltje,bij de DA wat folders halen over de hond/pup en misschien ook een folder over een dierenverzekering[proteq vind ik zelf het beste]
En misschien in google intypen of er nog meer leuke dingen voor pups te krijgen zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Bij verschillende leveranciers is dat mogelijk, je moet eens gaan mailen of rond bellen. Of vraag ernaar bij de dierenarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
op www.gratis.nl
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op gratis sites wordt regelmatig dierenvoer gratis weggegeven, zie o.a. Gratiz.nl en andere gratis sites.

Toegevoegd na 35 seconden:
Gratiz.nl is een andere site dan gratis.nl
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Geef niet zomaar iets mee, maar ook echt iets wat nut heeft! Probeer eens bij de dierenspeciaalzaak te vragen naar puppypakketten van het merk hondenvoer wat je ze nu geeft. Pro Plan heeft bijvoorbeeld pakketten, maar Eukanuba, Royal Canin en Nutro ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
geen slechte tip, maar die pakketten zijn niet gratis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet wat ze jou dan vertellen bij jouw dierenspeciaalzaak, maar die pakketten zijn wel degelijk gratis. Ik bestel ze regelmatig voor klanten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Dierenwinkel Henk van os als je puppyspullen koopt