Ze kunnen zelfs in kokend water maar of ze het overleven weet ik niet
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Lijkt me dat tot een graad of 35 dat geen probleem moet zijn.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hangt ervan af hoe warm dat water dan is. Tot een graad of twintig zullen ze het doorgaans nog wel redden maar ga je vijftig plus wordt het vanzelf vissoep.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
lekker vis !
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
"kunnen" ?

wat
leven, zwemmen, koken, mensergerjenietten?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in warm water zit weinig zuurstof, in koud veel. Vissen kunnen het niet overleven.
ik spreek uit ervaring

mijn neefje had een keer de kraan prongelijk op warm laten staan waardoor de vissen doodgingen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mijn zusje heeft een tropisch aquarium, waar het water dus op temperatuur wordt gehouden, en daar heeft ze ook een goudvis in zitten (zwemmen dus eigenlijk) en die doet het al bijna 2 jaar hartstikke goed! Maar in dat water wordt ook zuurstof rondgepompt. Misschien verschilt het ook per soort, dat zou ik niet met zekerheid durven zeggen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja, mijn goudvissen zitten nu al 3 jaar een een aquarium van 30 graden en doen het hardstikke goed, er word geen zuurstof etc. Doorheen gepompt en leven nu al langer dan toen ik goudvissen in koudwater had zitten. Ook zijn ze een stuk actiever en zijn mijn water slakken ook heel blij