Ik heb een yorkshire puppy van 12 weken ( nu 2 weken thuis)maar hij plast in huis ipv buiten, hoe los ik dat op?

Zoals de vraag al luidt, hoe maak ik hem zindelijk? Ik doe hem na elk slaapje, spelen of eten direct naar buiten op dezelfde plek, moedig hem aan en als hij wel buiten plast beloon ik hem. Echter loopt hij vervolgens naar binnen en plast/ poept daar vrolijk verder. Help!!! Want ik heb geen flauw idee meer ( inmiddels wel een bench met een krantje ervoor, maar ook dit helpt niet) ook bij de eerste signalen van hyper door huis rennen of z'n staart najagen, Zet ik hem buiten.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kimath
12 jaar geleden
Tip: ga op puppy cursus, hier leer je zoveel!
Hebben wij ook gedaan met onze hond, en ze luistert echt stukken beter nu.
Hier kun je ook tips vragen voor het probleem dat je hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bij de aanschaf van een pup hoor je dit soort dingen idd te kunnen dromen. het is het eerste aan het algemeen bij stil staat bij aanschaf van een pup. zindelijkheid en opvoeding en HOE gaat we dit doen. maar goed, we weten allemaal dat het in de praktijk lang niet altijd zo werkt. de 'krantjes basis is er, dus helemaal in het diepe is de vraagsteller niet gesprongen :)

Antwoorden (3)

Als die het binnen doet gewoon buiten zetten en als ie het buiten doet belonen. straffen heeft geen zin! Je puppy zal het snel genoeg door hebben, wij hebben er hier ong. 2 weken aan gedaan. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je pup is pas 12 weken en je bent net 2 weken bezig.
Om een hond volledig zindelijk te hebben: dat duurt echt wel wat langer.
Wat ik zo lees doe je het prima!!!
Laat hem wat langer nog buiten nadat hij z'n behoefte heeft gedaan, kennelijk is-ie nog niet helmaal klaar ;-)
Dus: geduld hebben, komt het vast helemaal goed!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje Cica....heeeeeeeel veel geduld zelfs ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1 en tijd, en beloning, en voorál kansen zodat je de pup duidelijk kan laten zien wat het baasje wél verwacht.
(en bij die kansen begint niet zelden frustratie) dus calm and assertive blijven :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
;-) Merci!
ARGHHH!!! wat een monster! :)))

kinderen zijn ook niet binnen 1 jaar zindelijk, en ook bij hondjes vergt het wat oefening voor de blaas onder controle is, én het hondje weet wat het baasje bedoeld.

puppen plassen vaak, heel vaak.

de link benche-krant snapt de hond niet. ik ook niet want een hond plast niet graag op de plek waar ie slaapt, en ook niet vlakbij (dus op het krantje)

na het eten en slapen moet je op scherp staan bij je pup.
wil ie gaan plassen til je m heel snel op (dan stop ie meteen, dit is een refex) zet hem een stukje verder op een krant of buiten neer waar ie zijn behoefte mag doen.
direct!! na het plasje een brokje geven en de hemel in prijzen. (mag zwaar overdreven zijn, als het kwartje maar valt)

tussendoor moet je natuurlijk ook uit met je pup. waarschijnlijk vind ie het buiten zo leuk en boeiend allemaal dat ie gewoon vergeet een plasje te doen.
en tja, dat beseft ie zich dus binnen weer en gaat het 'mis'.
dezelfde plek werkt dus niet nu. dan loop je een stukje verder en wacht je tot ie wel een plasje doet. (bij hoge nood plast een hond overal, maar anders hebben ze zeker hun voorkeuren voor bepaalde plaatsen!!)

straf hem niet op heterdaad als het mis gaat (plassen is fout als het baasje het ziet) want dan snapt het hondje het niet (ja maakt dan juist een probleem)
straffen na die tijd werkt al helemáál niet (hond snapt het niet, word bang, en als ie plas al weet te associëren met straf heeft ie er niets aan, een hond denkt niet na van tevoren bij wat ie doet dus KAN het niet veranderen op DIE manier)

geduld, tijd, en beloning. hiermee krijg je elke pup zindelijk :)) onthoud dat ie het niet expres doet, maar gewoon (nog) niet weet hoe het wel hoort en in tussentijd ook nog even moet leren om zijn blaas onder controle moet krijgen.

succes met je 'godzilla' pup (echt een schatje!!!) :))