Is koeienmelk slecht voor honden?

Niet dat ik het ga doen maar ik wil het graag weten.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Melk is bedoeld voor zuigelingen van de eigen soort. Bij wijze van hoge uitzondering kan de alleseter 'mens' de melk van andere sooeten verdragen (en dan nog niet eens de hele mensheid).
Een hond is een vleeseter en verdraagt als volwassene geen melk meer, en al helemaal niet van een andere soort.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Naar mijn kennis is het niet goed voor de hond, de mens zijn 1 van de weinige die melk van andere wezens kan drinken zonder er goed ziek van te worden, de hond zal er niet dood aan gaan maar zal waarschijnlijk wel overgeven
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, de hond zal direct diarree krijgen.

Want waar is koeienmelk voor bedoelt? Voor het opgroeien van kalfjes. Niet voor een hond. En eigenlijk ook helemaal niet voor een mens.

Dat wij als volwassenen melk drinken is eigenlijk compleet onnatuurlijk en niet eens zo gezond als men wil laten geloven. Het is een andere discussie maar sluit hier wel bij aan.
Dat het goed is voor de botten etc. Echt onzin, er zitten meer nadelen aan melkdrinken dan voordelen.
Denk er maar eens over na: De term: "Melk goed voor elk" mag niet eens meer gebruikt worden.
Maar het is een grote industrie (geld!) dus we blijven melkdrinken voor volwassen gelijk stellen met gezond.
Voor de botten.... in een stronk brocolli zit meer calcium.
Maar goed dwaal af, wil je er meer over weten: google maar eens op de termen melk + ongezond.

resumerend: melk geven aan een hond is niet goed voor de maag, slijmvorming en darmen van de hond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op zich kan het geen kwaad in kleine hoeveelheden, maar je hond gaat gegarandeerd aan de diarree door de Lactose die erin zit!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
melk is eigenlijk alleen goed voor dieren als ze gewond zijn. ze zeggen wel altijd dat poezen en honden veel melk drinken, maar dat is alleen omdat ze er van smullen! want het is eigenlijk helemaal niet zo goed voor ze.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Koeienmelk is voor kalfjes.... en voor de mens, hoewel dat ook ter discussie staat voor sommigen.
Specifiek slecht is het niet voor een hond: hij zal er niet direct aan doodgaan, maar ziek wordt-ie er wel van!