Honden en vlooien?

Ik gebruik maandelijks de Frontline druppels en de Excalibur tekenband, maar mijn honden blijven last houden van vlooien. Inmiddels een pil gehaald van Bolfo (doodt de vlooien tussen 15 minuten en 6 uur), de hondenmanden gewassen en ingespoten, net als het tapijt. Ze blijven krabben. Het zijn duidelijk vlooien die de honden tergen. We hebben geen katten en ze komen ook niet in contact met katten.

Iemand nog een tip?

Toegevoegd na 2 uur:
Ik heb zojuist bij de dierenarts Advantage gehaald. ook daar verkochten ze zelfs al geen Frontline meer, omdat het niet het gewenste effect had.

Inmiddels een uur geleden de nieuwe druppels gegeven en ik heb het idee dat het al werkt (kan volgens de verpakking). Ik wacht nu even af wat het voor de rest doet.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

het is bekend dat vlooien immuun zijn voor vlooiendruppels zoals Frontline. Je kunt bij de dierenarts Advantage druppels kopen, daar zijn de vlooien nog niet resistent voor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb de Advantage gehaald en het schijnt te werken. Honden krabben al niet meer na 1 uur.

Andere antwoorden (5)

van honden heb ik geen verstand, maar ik weet wel dat de frontline bij katten steeds vaker z'n werk niet doet.
de vlooien worden resistent voor frontline.
ik raad je dus aan over te stappen op een ander merk.
succes!
Rieneke1
14 jaar geleden
Jeetje, wat vervelend zeg. Misschien kun je de honden een vlooienband omdoen, dit werkt na 2 dagen en is 6 maanden werkzaam, bovendien werkt het ook tegen teken dus sla je twee vliegen in één klap...
Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
We hebben zelf hele goede ervaringen met Advantage. Het is wellicht handig om je tapijt eens te vervangen door laminaat of parket. Tapijt is een prima voedingsbodem voor vlooien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bij mijn kat doe ik altijd een beetje knoflook poeder bij in het voer. de huid van de kat gaat kennelijk stinken voor vlooien.enz. we hebben er namelijk geen last van. en het dier loopt dagelijks buiten, ik doe dit al jaren. klein beetje natuurlijk. want knoflook kan wel zwaar op de maag liggen. zelf vind ik niet dat mijn kat anders ruikt als ik het in de voorjaar/ zomer doe
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb ook altijd Frontline gebruikt, en inderdaad ze blijven last van vlooien houden. Ben toen naar de dierenarts geweest en die zei dat ik beter een ander middel kon gebruiken, omdat de vlooien er resistent voor zijn geworden, omdat ik dit middel al zo lang gebruik. Ik dacht nog die dierenarts probeert me natuurlijk een nog duurder middeltje te geven, het is toch al zo duur allemaal.
Maar ze bleven maar krabben en ja ik heb toch maar het advies van de dierenarts opgevolgd en Advantage druppels gekocht. Ik moet zeggen ze helpen enorm goed, had ik veel eerder moeten doen. De honden zijn me er dankbaar voor, en ik ben opgelucht dat ik eindelijk van die vlooien ben verlost. Dus mijn advies is ga naar de dierenarts en koop Advangtage druppels.