Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat te doen als grasparkiet gebeten is?

M'n grasparkiet Tweet is gebeten door onze Gerbils hij zat op hun kooi en werd gebeten. Nu zit hij op 1 poot in z'n kooi.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

ga naar de dierenarts die kan hem wel behandelen en weet wat er is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meestal gaat dit na 2 dagen vanzelf over, als hij daarna nog steeds op 1 poot staat zou ik inderdaad langs een dierenarts gaan. Ik heb 3 jaar diergeneeskunde gestudeerd en daar heb ik te horen gekregen dat niet helpt om je parkiet veel aandacht te geven, beter is het om het 'gezeur' te negeren, dan houdt hij vanzelf op.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
onderzoek je vogeltje op wondjes, en behandel ze met betadine.
hopelijk komt het verder met rust weer goed.
ik zou wel maatregelen nemen om te voorkomen dat het nog eens gebeurt.
(Lees meer...)
Rieneke1
12 jaar geleden
Kijk eerst of Tweet op een andere plek nog meer gebeten is. Als het alleen daar is moet je wel even lang de dierenarts die geeft je wel een middeltje waardoor het beter wordt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kookt water en dept met een watje zijn pootje schoon.(laat het gekookte water uiteraard wel afkoelen! ) Doe dit 3x daags en neem voor de zekerheid even contact op met de dieren arts of een dieren speciaalzaak voor wat extra advies.
Maar hou het pootje wel goed in de gaten.Ook al is een gerbil maar een klein ding hij kan best hard door bijten. En mocht Tweet de volgende keer weer bij hun op visite willen ,jaag m dan gewoon van die kooi af om te voorkomen dat het weer gebeurt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding