Kan ik een 'vreemde' muis bij mijn muisje zetten zonder problemen?

Ik had twee muizen van 8 maanden, helaas is vannacht een van de twee overleden. Maar de andere is nog springlevend en heeft natuurlijk soortgenoten nodig in haar leven.

Kan ik een 'vreemde' muis bij mijn muisje zetten zonder problemen?

Toegevoegd na 25 minuten:
Of zou het helpen om een heel jong muisje bij mijn muis te zetten zodat ze misschien zorgzamer wordt in plaats dat ze gaan ruzieen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb geen ideee

Het beste antwoord

Wij hadden zelf twee ratten en die konden niet bij elkaar, onze twee konijnen ook niet maar daarintegeb had ik twee hamsters en dat werden er op een gegeven moment 15 hamsters en de pa beet niks dood.. Ik denk dat het van de karakters afhangt. Als je ze bij elkaar indoet zorg dan goed dat je ze beide in de gaten houdt. Loop er
Eerst niet bij weg want je weet niet hoe ze reageren. Haal hokjes en andere atributen uit het hok zodat je kan zien wat ze doen. Een beetje ruzie is moffin voor de rangorde maar als ze dagen bezig blijven zou ik aanraden ze uit elkaar te halen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Moffin is nodig = stomme iPhone
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
We hebben het gewoon geprobeert en na anderhalf uur en een paar keer piepen was het alsof ze elkaar al jaren kenden. Ze sliepen samen in het huisje en het gaat heel goed.

Andere antwoorden (2)

nou het is niet echt verstandig. je moet zeker eerst kijken wat voor geslacht je wil.

haal je overige muis uit zijn kooi en maak de kooi helemaal schoon zodat er geen geur achterblijft. laat de nieuwe en de oude muis op een lege vlakte kennismaken als het klikt tussen de muizen kan je ze samen weer terug in de schoongemaakte kooi zeten. als het niet klikt tja dan weet ik het ook niet.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kimath
12 jaar geleden
Mag ik vragen hoe oud je bent? Want in dit antwoord lijk je totaal anders dan in je andere antwoorden en vragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedoel je met punten enzo dit had ik trouwens ergens gelezen en na jou andere reactie probeerde ik het anders te doen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoe oud denk je dat ik ben
Kimath
12 jaar geleden
Nee, ik bedoelde niet met punten, ik bedoel je leeftijd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat snap ik maar hoe oud denk je dat ik ben en hoe oud ben jij dan
Kimath
12 jaar geleden
Ik ben 23, dat staat ook op mijn profiel vermeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ooo ik ben nog maar 13
opzich kan het wel maar niet meteen in het hok van jou eerdere muis! ga naar de buren of iets anders maar zorg er wel voor dat je niet in het territorium van jou eerdere muis in de buurt komt met kennis maken! Dus zet een plek af in de tuin van je buren of bij iets anders en zet ze daar alle twee in om kennis te maken! Werkt perfect!