kunnen ratten door een tralieafstand van 2 cm ontsnappen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.3K

Het beste antwoord

Ik weet dat het bij muizen zo is dat als de kop erdoor past de rest er ook achteraan kan. En het ligt er inderdaad aan hoe groot de rat is?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

baby ratjes wel in ieder geval
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volwassen ratten niet, maar kleine ratjes zijn nog weg als ze zo'n gat zien :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wij hebben woestijnratjes en die kunnen overal doorheen! We hebben dus maar op de tralies tijdschriften neergelegd, zodat ze niet ontsnappen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien is het beter als je een kooi koopt waar de tralies dichte bij elkaar zitten..? Dan hoed je je er ook geen zorgen over te maken dat ze ontsnappen.. Want ratten kunnen inderdaad meer dan je denkt..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
muizen al zeker wel. ratten................... dat valt te zien hoe groot ze zijn.

Toegevoegd na 3 minuten:
je moet weten dat muizen en ratten een meester zijn door kleine gaatjes te ontsnappen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is geen eenduidig antwoord op je vraag, omdat de afstand afhankelijk is van de grootte van je ratten.

Bij de meeste rattenkooien wordt een afstand van 1cm tot 11 mm aangehouden. Dit is ook voor jonge ratjes te nauw om door te kunnen ontsnappen.