waarom zwemt mijn sluierstaart (model goudvis) vaak ondersteboven?

Ik heb hem/haar al erg lang; zwemt gewoon in een hele grote bak en eet van die sluierstaart korrels. Vaak dacht ik dat 'ie dood was maar na wat "zwemoefeningen" doet 'ie het weer.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik zie nu dat er al een soortgelijke vraag is gesteld. Het verschil zit em erin dat ie van mij ook ondersteboven zwemt.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (3)

waarschijnlijk omdat zijn laatste uren aangebroken zijn :(
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een sluierstaart, leeuwenkop, hemelkijker enz. zijn eigenlijk misvormde vissen.
Deze afwijking is er in gekweekt.
Heel vaak raken deze vissen door hun vreemde vorm uit ballans.
Krijgen ze door te veel darmgassen evenwichtsstoringen.
Soms helpt minder voeren.
Goedkoop voer geeft ook veel gassen.
geef de vissen ook eens diepvriesvoer.
En zorg voor een optimale waterkwaliteit, dat wil zeggen regelmatig water verversen en een goede filter.
Hoe beter de waterkwaliteit hoe minder problemen.
Ook komt dit probleem nog al eens voor in te kleine bakken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
voer geven wat direct zinkt naar de bodem dan krijgen ze minder lucht binnen.
maar je hebt hem al lang, mijn vis is ook dood gegaan, ik merk zodra het warm in het huis wordt het moeilijker wordt om zo"n soort vis te houden (waarschijnlijk gaan ze vaker aan de oppervlakte happen, en krijgen ze weer te veel lucht binnen)
als je je kom wil verschonen, een of 2 dagen eerder want je hebt een grote kom. water in een emmer doen zodat de cloor en te veel lucht in het water kan neutraliseren en op kamertemperatuur kan komen.