ik heb een sharpei haar vacht is altijd vet en stinkt ook als we haar gewassen hebben,als je haar aait dan ruiken je handen, wat kan ik hier aan doen

ze loopt nooit in de regen want ze haat het, als ze een druppel voelt is ze al binnen. ze heeft dit als vanaf het begin

Weet jij het antwoord?

/2500

Ga allereerst even langs de dierenarts, die kan kijken of er een allergie of ontsteking zit, en evt. Medicijnen voorschrijven. Anders heeft de dierenarts ook speciale shampoo's tegen huidproblemen. In ieder geval niet wassen met gewone mensen shampoo. Je kunt wel biergist tabletten geven, maar vraag dan ook even de dosering aan de dierenarts. Succes.

Even zo uit de losse pols? ;) een Sharpei heeft vele huidplooien, zoals wel meer rassen zoals o.a ook de 'bullen' enz. Zeker met ook wat warmer weer zoals nu, maar ook zodra ineens het weer flink verandert, is dit een aanslag op hun vacht. Ik zou hier (na deze behandeling) niet zo vaak wassen omdat je dan juist de talgklieren extra prikkelt ;) Wat je kan doen? Zelf kies ik liefste voor eenmalige met wasmiddel KlokC5 (eco EN PH neutraal) en smeer de vacht (helemaal en diep, ook poten) middels papje in, 5 min laten inwerken en ZEER goed uitspoelen. Biotex blauw kan eventueel ook wel... Zodra je hond erna kurkdroog is, dan aan de slag met talkpoeder (doe maar buiten, ik ken alle rampjes nog wel haha) en dit royaal verdelen en overal waar rimpel of plooi zit extra veel! Lekker geurtje is verleidelijk zoals voor baby, maar beter is dit ook via drogist of apotheek op PH neurale basis te doen. Na weer 20 minuten met zachte borstel de poeder wegkammen en zo moet het eigenlijk wel beter gaan! Erna is zaak om geregeld waar plooien-rimpels zitten, deze te poederen. Honden kunnen zo ie zo al slecht hun warmte kwijt )via bek en voetzolen alleen, en deze geur (ruikt het iets naar tenenkaas soms? ) denk ik dat het teken is van alsnog restjes 'oud zweet'. Andere optie is dat je hond via voer bv teveel aan granen binnenkrijgt. En een vette en riekende vacht kan ook nog komen door eventuele overvolle anaalklieren, heb je dit als eens nagekeken? Als deze tips niet afdoende helpen zou ik alsnog naar de dierenarts gaan voor andere behandeling of advies ;)

honden hebben altijd een hondenluchtje, ook als ze gewassen zijn. ik weet niet wat jij stinken noemt? :) je kan een bezoekje brengen aan de dierenarts als het stinken en de vette huid echt buiten het gangbare gaat. deze kan kijken of er geen sprake is van een bacteriële of schimmel infectie. (laatste stinkt pas echt een uur in de wind!) het wassen zelf kan ook de oorzaak zijn (ph en talgproductie uit balans) hierdoor is de huid soms kwetsbaarder voor externe stank veroorzakende factoren. succes!!

Het voer wat je geeft heeft ook invloed op de conditie van de vacht. Je zou ander voer kunnen proberen. vb Amidog http://www.vega-life.nl/webshop/product_info.php?products_id=2251

de hond inruilen voor een luchtverfrisser. Een hond ruik je nou eenmaal en helemaal als ie nat is. In sommige gevallen is er inderdaad een andere oorzaak. Ga naar je dierenarts en als hij zegt dat het normaal is dan moet je je er bij neerleggen. Een iets vette vacht hoort hij te hebben.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100