Ik zou graag een hond willen, maar (zie uitleg), is er een oplossing?

Maar: ik woon alleen, op een flat, werk 40uur/week.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gevaarlijke vraag...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/geschikt-huisdier-rekening-houdt-baasje.78873 Ik heb ook eens de volle laag gehad ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Want? Suggestief, vragen om een mening, of anders?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar ben ik ook bang voor, maar misschien zijn er toch oplossingen.
Ik zou niet graag nog 30 jaar willen wachten (als ze ook nog de pensioendatum verlengen:-(
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Raamklaza, ik vind de reactie van "Wat dacht je ervan een man aan te schaffen? Geef hem een afstandbediening als je weggaat, en speel met hem als je thuiskomt…."
op jouw vraag wel komisch.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
He, ik zie dat ik je ook een antwoord had gegeven toen.
Zo erg is die vraag toch niet geweest?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja ik achteraf ook wel, op dat moment trouwens niet :P Eerder flauw
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou raamklaza ik heb jouw reacties gelezen! Waar maken mensen zich druk om! :) geen hond, dat gaat niet echt nee maar heb je inmiddels een leuk huisdier gevonden? Ik heb 3 fretten genomen met 38 uur werken, dat gaat geweldig! Groetjes :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kreeg voor mijn gevoel alle dierenactivisten over me heen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je wel een huisdier genomen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Raamklaze: wat heb je nu uiteindelijk voor huisdier genomen????
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ah fretten!!! altijd fun (met, en om) die dolle slungels :) je kan ze alleen niet vrij laten lopen als je weg bent (ze breken de hele hut af) :O)
maar het zijn echt geweldige dieren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan een wat oudere hond nemen die wel even alleen kan zijn Een dan kun je de hondenuitlaatdienst er nog op loslaten.
Een jong dier is lastig, maar als ze wat ouder worden, passen ze zich toch wel aan je leefritme aan, en hoeven ze niet zo vaak te plassen. Ik heb een herder die ik wel eens voor kat uitmaak. T beest slaapt minstens net zoveel als mijn theemutsen.
Maar ik ben heel eerlijk: ik heb een hond genomen toen ik niet meer alleen was en een vaste relatie kreeg, ivm tijd/verantwoordelijkheid. De ene hond is zonder problemen 6 of 7 uur thuis, de ander brult de hele boel bij elkaar. Die van mij gaat, je raad het al, slapen al hij alleen is. Hij is niet vaak alleen, maar ik kan hem zonder problemen 6 of 7 uur alleen laten (en zelf wel wat langer, maar dat doe ik liever niet). Kom ik thuis, dan strompelt hij me slaapdronken te gemoed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor ik trouwens een hond nam, had ik wel vaak logeerhonden! Roep rond dat je graag op honden past. Ik heb even kunnen kijken hoe het is met de hond van mijn broer, die al snel regelmatig kwam logeren. Ik dacht dat het allemaal niet zou meevallen, maar al snel bleek dat een hond in mij leven eigenlijk wel prima ging.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heee ik weet nog wel 2 honden die een huis zoeken voor 5 maanden ongeveer!! Kun je kijken hoe het je bevalt :) ze zijn gewent om erg lang alleen te zijn...

Antwoorden (11)

Voor jouw situatie is deze hond prima geschikt:
http://www.robots.nu/robothond/
bamibal
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leuk, lol, +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha +
Ja, dat kan zeker: als jij je hond mee kan nemen naar je werk en hij/zij daar niet al die uren in een bench of zo opgesloten hoeft te worden.
Andere mogelijkheid is, dat de hond tijdens je werk bij iemand anders is.
Zijn die mogelijkheden er niet, dan zie ik het hebben van een hond in jouw huidige situatie als een onmogelijkheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Topper weer! +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
pullussssss!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Soms kun je gewoon niet alles hebben nee. Dikke plus.
Misschien kan je je hond meenemen naar je werken het is dan ook wel handig om een kleine hond te nemen en niet een Deense dog
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat de enige oplossing echt is dat je geld moet verdienen voor een huis, dus geen flat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een hond heeft tijd, aandacht en liefde nodig, geen eenzame opsluiting. Als je inderdaad de hond mee kan nemen of overdag elders onder kan brengen, dan is het geen probleem. Maar doe het anders niet de eenzaamheid aan.
Daarbij moet een jong dier, maar ook oudere dieren die nog maar net bij je zijn, worden opgevoed en getraind, dat kan niet als je vaak weg bent.

Ik denk dat je beter een ander dier kan nemen. Katten zijn heel zelfstandig en binnenshuis prima zindelijk (zij kunnen hun plasje gewoon kwijt in de kattenbak). Neem er dan wel 2 die't goed met elkaar kunnen vinden. Dan hebben ze gezelschap en geen geruzie. Ook geen jonge katten nemen, want die hebben tijd voor opvoeding nodig.

Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk niet dat het de ideale situatie is , hoewel er meer mensen zijn die een hond hebben en 40 uur per week werken , je kan dan ook denken aan een hondenuitlaat service .
Je kan mischien ook aan een kat denken die heeft wat minder aandacht nodig en red zich wel als je 40 uur per week werkt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een chihuahua kan je leren op de kattenbak te gaan, maar dan nog zit de hond 8 uur per dag (reistijd, event overwerken niet meegerekend)

een hond heeft niet alleen beweging nodig maar ook aandacht dus voor het dier is het beslist niet ideaal.
soms kan een hond mee naar het werk, maar dit kan beslist niet bij elk bedrijf.

kan het niet zou het dus inhouden dat de hond er in de ochtend uit moet (snel snel) je tussen de middag terug moet om hem uit te laten (snel snel) na je werk ook (snel snel) je eten moet verzorgen en waarschijnlijk niet altijd zin hebt om een hond lekker zijn energie kwijt te laten raken (uur raggen en spelen met andere honden is geen overbodige luxe)

voor je het weet is de avond ver gevorderd en moet de hond er voor het slapen gaan nog een keer uit zodat ie niet met volle blaas (ed) de nacht in gaat.

ik ken wel iemand die overdag de hond naar haar ouders brengt, maar zelf vind ik dat je verantwoording bij jezelf moet houden (uitzonderingen daargelaten, als het maar niet structureel is)

uitlaatservice kan ook een optie zijn (hoge kosten) en dan nog zit het dier alleen. een hond is een roedeldier en voelt zich niet prettig in zijn uppie. (het is natuurlijk gedrag om deel uit te maken van een groep, of het nu honden zijn of mensen)

dus wat de oplossing is. minder werken, je baas lief aankijken, wachten met een hond, of idd iets in huis nemen wat niet leeft zoals er al is geopperd :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hier hebben wij ook het probleem dat we veel werken, maar wij hebben een hondenspeeltuin gevonden in zoetermeer. Hier gaat onze labrador 2x per week naartoe. Voor maar 15euro per dag ongeveer. Hier zijn er ong 10 honden op een groot stuk land en doen ze spelletjes en kunnen ze zwemmen. Je kunt dus zoeken of er evt ook zoiets bij jouzelf in de buurt is. Of uitlaatservice?

En op een flat is geen probleem hoor voor een hond. Zelf hebben wij een labrador. Het is alleen voor jezelf lastig omdat het ff duurt voor je buiten bent ;) met een pup die nog niet zindelijk is, kan dit erg lastig zijn. Wanneer een hond zindelijk is, hoeft dit helemaal geen probleem te zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Soms heft een dierenpension ook een dagopvang voor honden maar het is wel duur.
13 jaar geleden
Een oplossing zou zijn dat tussen de middag iemand je hond uitlaat. Je werkt 40 uur, schrijf je, en ik weet niet of in je vrije tijd veel weg bent, maar als je en 40 uur werkt, en 's avonds veel weg bent, lijkt het me erg eenzaam voor de hond.
Probeer te denken vanuit de hond, jij wilt het graag, maar is de hond goed af bij jou, wat kan jij je hond bieden?

Een hond hoeft zeker niet 24/7 aandacht, maar regelmatig aandacht vind ik wel een must.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is geen oplossing tenzij je diep in de buidel wilt tasten en dan 5 dagen per week een hondenuitlaatservice inschakelt.
Ik zou ook graag een hond willen hebben en heb me erbij neer moeten leggen dat het NIET haalbaar is