Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe maak ik drinkflesjes het beste schoon?

Het gaat om de drinkflesjes van mijn cavia's. Ze zijn helaas niet vaatwasserbestendig.

Met het plotselinge warme weer merk ik dat er weer wat sneller aanslag aan de binnenkant komt, en ik wil natuurlijk mijn caafs graag water in een schoon flesje geven.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dezelfde vraag is gesteld voor drinkflesjes van konijnen, misschien zit hier je gouden tip tussen. ik vind persoonlijk het beste antwoord (zand met water er in en goed schudden) wel een goede suggestie
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Ik zou gewoon borstels gebruiken voor babyflessen. Die kun je bij de bekende babyzaken kopen en zijn niet duur. Misschien dat je ook eens kunt informeren bij de dierenspeciaalzaak. Succes!

Toegevoegd na 1 minuut:
EDIT: ik zie dat iemand me net voor is geweest met een beter antwoord in de link. Toch succes ermee!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
antwoorden zijn bijna gelijktijdig geplaatst, dus dat ze je net voor zijn geweest vind ik geen min waard. +je erbij dus
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je eucalypje, jij snapt het, bedankt. Jammer van die mensen die zonder nadenken toch een min geven en niet verklaren waarom.
Conan gaf dit als het beste antwoord:

Een handje zand in het flesje doen. Water erbij en even flink schudden. En schoon was het flesje!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met een tuitenrager gaat dat heel goed.
Je hebt ze in verschillende maten.
Kijk op Google Afbeeldingen naar tuitenrager
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Thermosflessen maken wij van binnen alrojd schoon met water en een handje ongekookte rijst, en dan schudden. Zelfde aysteem als met t zand, alleen werkt dit nóg beter! ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Idd, ik deed het ook altijd met wat rijst en dan goed schudden. + van mij, en die min snap ik niet...
Inderdaad met een beetje rijst ipv zand, en dan af en toe even met soda en heet water echt schoonmaken ivm bacteriën en het warme weer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb ook nog een tip, duurt wel iets langer maar werkt ook super. Vul de fles met water en stop hem in de vriezer. Laat hem liggen totdat het water helemaal bevroren is. Daarna laat je hem door middel van heet water ontdooien en klaar is kees.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Schelpenzand in het flesje, beetje water erbij en schudden maar!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik doe altijd een laagje ongekookt rijst in de drinkfles en dat met wat water, dop erop en dan goed schudden! daarna de rijst er uit halen en klaar is Kees! Namelijk de rijst schuurt het vieze eraf! Heel erg handig
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik gebruik zelf altijd 2 flesjes dan heb je ook niet zo snel de aanslag erin en mocht je zien dat het wel aanwezig is was het gewoon met de vaat mee af.doe het al jaren zo heb nooit last van vuile flesjes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding